Zdravo,sem Sabina stara 16let prejšno leto sem se vpisala v srednjo frizersko šolo.V šoli sem zelo popustila kar je prišlo do tega da sem padla letnik.V mesecu aprilu sem se preselila v mursko soboto prej sem živela v domžalah kar je bila zame velika sprememba.še vedno se nisem navadila in tudi nevem ce se bom.pocutim se kot da imam nekaksen strah v sebi.zaradi selitve sem se seveda odlocila da se bom prepisala ker me je bilo strah sem se odlocila da bom sla delati solo po izpitih ampak okoli mene (druzina) so mi vsi govorili naj se raje vpisem redno.to je bilo prepozno saj niso imeli 3.roka in nisem bila sprejeta.zato grem sedaj delati solo po izpitih.ampak vsi tako pritiskajo name vsi mi govorijo da mi nebodo placevali sole kar seveda jaz ne zahtevam od njih ker si hocem solo sama placati zato tudi hocem delati ampak me seveda nuben ne poslusa in mi vsi skos naprej mecejo kako sem lena kako mi ni do dela in nicesar da nekazem zanimanja.potem je pa tukaj se ena stvar pred enim letom in 4mesce sem spoznala fanta ki mi je zelo vsec in sva seveda par ampak me je tako zelo strah da se bova razsla zaradi tako velike razdalije saj on je iz jesenic jaz pa iz murske sobote.upam da boste imeli vsaj kaksen predlog ali pa misel ki bi me vsaj malo podprla.zelim vam lep vecer se naprej
Uredništvo
Anja Mikl

Odgovor svetovalke:
Sabina, pozdravljena,
Hvala za tvoj iskren zapis. Glede na zapisano, se mi zdi, da se ti je v zadnjem letu zgodilo kar precej pomembnih življenjskih sprememb, zaradi česar je čisto normalno, da se še vedno na vse skupaj privajaš. Na takšne, večje spremembe se največkrat privajamo dlje časa; seveda eni morda nekoliko hitreje in eni morda malo počasneje. S tem ni nič narobe. Verjamem, da ti bo postopoma, ko si boš v novem kraju ustvarila pomembne vezi in ko ti bo bolj poznan, vedno lažje.
Žal mi je, da se ti je tako razpletlo glede vpisa. Šolanja z delanjem izpitov ne poznam tako dobro, tako da bom vesela, če mi boš malo pojasnila kako stvari na ta način sploh potekajo.
Žal mi je, da si naletela na takšne očitke. Predstavljam si, da je to v takšni situaciji, ko menjaš okolje, lahko precej naporno. V svojem opisu navajaš »vse« pa si ne znam predstavljati koga konkretno imaš v mislih. Mi lahko morda malo razložiš na koga se ta »vsi« nanašajo? Vsekakor se mi zdi dobro, da bi se o svojem pogledu na situacijo iskreno pogovorila s pomembnimi drugimi, ki jih omenjaš; vendar ker omenjaš, da te nihče ne posluša, sklepam, da si tak pogovor že skušala izpeljati? Zdi se mi dobro, da razmišljaš kako nositi odgovornost za svojo poklicno pot, natančneje, da si tudi skušaš sama plačati izpite, vendar bi vseeno rada izpostavila, da to v celoti ni samo tvoja skrb, ampak je pomembno, da ti pri tem tudi pomagajo tvoji starši oz. skrbniki, ki so zate tudi v pomembni meri še odgovorni. Dobro se mi zdi, da tudi sama pripomoreš, kolikor lahko, vendar je vseeno pomembno, da ti pri tem pomagajo še odrasle osebe, ki zate skrbijo.Romantične zveze na daljavo so najverjetneje večji izziv, vendar menim, da je dandanes res lažje vzdrževati stik na daljavo kot pa je to bilo včasih. Najverjetneje je res, da se tako pogosto ne bosta fizično videla, vendar kontakt še vedno lahko zelo uspešno vzdržujeta in se vidita ob priložnostih, ko vama bo to uspelo. Pa bosta sproti videla, ali še vama tak način zveze ustreza ali ne. Ali sta se o teh skrbeh že kaj pogovarjala? Kaj pa meni tvoj fant?
Nekaj bi te želela še vprašati. Ali imaš morda koga poznanega v kraju, kamor si se preselila? Kakšnega prijatelja ali pa znanca, ki bi ti lahko bil malo v oporo pri tem prehodu? Tudi, če še ne poznaš nikogar ali pa si nisi z nikomer tako blizu, bi te podprla, da se morda vključiš v kakšne dejavnosti, kjer boš morda lahko koga spoznala in se celo spoprijateljila. Seveda je to odvisno od tvojih zanimanj, ampak zagotovo se kaj zanimivega dogaja v Murski Soboti in tako ponuja možnost za spoznavanje drugih ljudi in vključevanje v novo okolje. Kaj veš, morda pa se naslednje leto ponovno redno vpišeš v šolo? Si o tem kaj razmišljala?
Vsekakor ti želim vse dobro. Upam, da sem te lahko s svojimi mislimi vsaj malo podprla pri tem, da še naprej vztrajaš in si utiraš svojo pot v življenje, tudi ko to ni najlažje.
Vesela bom, če se nam boš na forumu še kaj oglasila!
Anja Mikl, mag. psihologije