Dober večer.
Naslednji teden gre naš in B razred v šolo v naravi. Jaz že itak ful sovražim šole v narave, saj pogrešam dom, družino itd. pa še ful je žalijo itd. Na žalost moram iti. Počutim se kot, da bi moji starši dovolili, da grem v pekel. Mogoče pretiravam, vendar bi imela raje pouk tudi v soboto in nedeljo kot, da grem. Najprej naj omenim, da smo kot družina zelo navezani drug na drugega, zato bo odhod še težji. Že zaradi tega nočem iti. A glavni problem še sledi! To so moji grozni sošolci. Že v šoli ne žalijo "sto na uro", v šoli v naravi pa me še dvakrat več. Dogojale se bode grozne stvari zame, sem stoodstotna glede tega. Verjetno bom v sobi z moji prijateljicami, a kaj ko ponoči smrcim itd. ?Prejšnje leto si še spati nisem upala! Kaj naj naredim? Če vam pomaga šola v naravi traja 5 dni.
• Ar
Arči
Draga Hjo, popolnoma te razumem. Pred leti sem bil na istem. Že tedne preden smo šli v tako imenovano šolo v naravi me je bolel trebuh.
Ves čas so nas prepričevali, da je osnovni namen šole v naravi druženje z vrstniki, brez vpliva staršev. Za Božjo voljo, kakšna hinavščina. Povejmo po resnici, ves namen šole v naravi je poslovna dejavnost, tgovanje, ki prinaša dobiček, na račun učencev. Kakšno druženje. Vprašam, kdo ima pravico, da s recimo temu kar prisilo  zahteva, da sem 1 teden v družbi tistih katerih večina mi sploh ni všeč in niti v sanjah se ne bi z njimi družil. Saj nisem v zaporu. Tam se ne da izbirati s kom boš skupaj. Pa še tam se da dogovoriti. Sam osebno od takšne šole nisem imel ničesar.
Svojo družbo sem si in si še vedno sam izbiram. Pri tem nikoli nisem imel problemov. Poiščem pač družbo sebi enakih in enako mislečih s katerimi se potem dobro razumem. Pa tudi v naravo smo veliko hodili in še vedno hodimo. Noben problem ni bil, das smo potem šli skupaj tudi na taborenje.
Sicer smo v mojih časih lahko ostali tudi doma in hodili v šolo, ne vem ali je sedaj to tudi možno, vendar so učitelji prepričevali starše, da to ni prav. Prava je šola v naravi, so govorili.
Hjo, žal boš morala v to kislo jabolko zagristi. Takšna so pravila. Upam, da ti bo čas hitro minil. Saj bi ti svetoval, da se pritožiš učiteljici, če te bodo sošolci žalili, pa mislim, da nekega velikega uspeha s tem ne bo. Vsaj v mojih časih si s takšno pritožbo dosedel ravno nasprotno. Večina te je označila kot "piflarja, ki samo tožari".
Veliko dobrega ti želim, Hjo. Pa saj bo teh 5 dni tudi minilo.
• Uredništvo
Jasna Verčko

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
opisuješ, da je zate šola v naravi zelo velika skrb, saj doživljaš domotožje, poleg tega pa te skrbi, da bi te vrstniki zbadali. Verjamem, da je to huda stiska, sploh ko so sošolci do tebe žaljivi tudi v šoli. Upam, da bova lahko skupaj našli način, kako stisko premagati ali jo vsaj omiliti.
Razumljivo je, da je odhod od doma, tudi za krajši čas, lahko stresen dogodek, sploh če ste si z družino blizu. Žal so nekatere stvari v šolskem programu take, da ne ustrezajo vsem učencem, vendar jih je treba opraviti. Ali obstaja kakšna stvar v šoli v naravi, ki ti je prijetna in se je lahko veseliš? Je to kakšen dogodek, obisk kakšne znamenitosti? Na šolo v naravi lahko pogledava z druge perspektive: tam se boš nečesa naučila, prispevalo bo k tvoji samostojnosti in ko je bo konec (ne skrbi, zagotovo bo kmalu minila), se boš počutila močnejše, saj si zmogla premagati veliko breme. Verjamem pa, da je težko neprijetno situacijo spremeniti v prijetno. Ker je šola v naravi neizogibna, skušaj čim manj misliti na to, še manj pa premlevati situacije, ki se lahko zgodijo. Razmišljanje bo le povzročilo, da boš bolj tesnobna in bo strah večji.
Napisala si, da imaš prijateljice, s katerimi boš najverjetneje skupaj v sobi. Prijatelji so tisti, na katere se lahko zanesemo in se imamo v njihovi družbi lepo. Kaj počnete s prijateljicami skupaj? Morda bi si lahko naredile večere prijetne na način, da si privoščite kakšen priboljšek, druga drugo naličite ali si naredite kakšno frizuro, si pripovedujete zanimive zgodbe … Predstavljaj si, da nisi v šoli v naravi, ampak doma pri kateri od njih in čas ti bo hitreje minil. Nič hudega, če smrčiš. To počnejo skoraj vsi ljudje in ni stvar, ki bi se jo dalo nadzorovati, zato se ti ni treba tega sramovati. Prepričana sem, da ima zagotovo še kdo drug enako skrb. Prav tako pa je veliko lažje biti v sobi s prijateljicami, saj te sprejemajo in si z njimi bolj sproščena.
Sedaj pa bi se rada dotaknila še odnosa, ki ga imajo do tebe sošolci. Žaljenje je psihično nasilje, ki se ti nikakor ne bi smelo dogajati. Ker se ti to pogosto dogaja, je treba čim prej poiskati pomoč. Predlagam ti, da se obrneš na odraslo osebo, ki ji zaupaš: lahko je to tvoj razrednik/čarka, učitelj/ica predmeta ali šolska svetovalna služba. Pomembno je, da jim opišeš, kaj se ti dogaja, da skupaj najdete rešitev. Ali lahko najdeš oporo v svojih prijateljicah? Kaj se zgodi, če se katera od njih postavi na tvojo stran? Rada bi ti povedala tudi, da za žaljenje nikakor nisi kriva sama. Kriv je samo tisti, ki to počne, in to pove več o njem/njej kot o tebi.
Verjamem, da se zmoreš soočiti s šolo v naravi. Vedno si dobrodošla, da spet pišeš. Vesela bom, če se mi ponovno oglasiš, vsaj toliko, da sporočiš, kako ti gre.
Držim pesti in ti pošiljam topel objem,
Jasna Verčko, mag. psihologije