Hodim v 3 letnk ginnazje in po uspehu sn biu celoten cas prav dober. V 3 letniku pri matematiki sn imel samo zadni test 1 in mi ga ni uspelo popraviti saj sem probal dvakrat ampak vsakic 1. Sedaj imam popravca. Za mene je to prevec snovi prav tako sem imel pretres mozganov in se komaj skoncentriram da gledam v zvezek sredi poletja. Zanima me ali je mozno da se prepisem na strojno srednjo solo. Ali pri tem automatsko popravljam razred v vsakem primeru ali je kaksna opcija da nadaljujem v naslednji rezred cetudi ne naredim popravca. Lp
• Uredništvo
Nives Laul

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen.
Za tabo je šok ob spoznanju, da te čaka popravni izpit. Domnevam, glede na datum tvojega sporočila in vprašanje, ki si ga zastavil, da nisi bil uspešen na prvem roku popravnega izpita? Sedaj iščeš rešitev, ki se ti v tej situaciji zdi lažja kot opravljanje popravnega izpita avgusta.   Razumljivo je, da ti je težko ob misli, da te čaka poletje, polno učenja matematike. Utrujeni od šolskega leta si dijaki težko predstavljate, da učenja za letos še ni konec.
Res je, da ne vem, v kakšnem psihičnem in zdravstvenem stanju si. Ne vem tudi, kako huda težava ti je matematika, kakšne so okoliščine tvojega neuspeha letos itd. Če bi te imela na pogovoru v šoli pred sabo, bi te vprašala predvsem o tvojem zdravju in počutju. Nato bi skupaj s tabo razmišljala, kaj je v dani situaciji smiselno in narediti. Preživel si travmo glave, kar gotovo vpliva na tvoje funkcioniranje. Potrebuješ počitek, odklop od stresa in skrbi in napornega mentalnega dneva. Upam, da v šoli vedo za tvoje zdravstveno stanje in posledice na tvoje sposobnosti učenja? S tem morajo biti seznanjeni, če imaš resne težave, bi bilo tudi prav, da se to upošteva pri tvojem opravljanju izpita.
Poglejva pa podrobneje tvojo idejo o prepisu.
Začniva z dejstvom: prepis v 3. letnik drugega programa, če posameznik nima uspešno opravljenega 2. letnika, ni mogoč. Povedano drugače, tudi ob prepisu moraš imeti uspešno opravljeno prejšnje leto na trenutni šoli, če hočeš ob prepisu nadaljevati v višji letnik.
Torej imaš možnosti: opravljanje popravca in nadaljevanje gimnazije ali opravljanje popravca in prepis ali ponavljanje, če bi ti izpit spodletel.   V primeru prepisa bi bilo potrebno preveriti na strojni šoli, če bi te sprejeli v 3. letnik in katere izpite za pretekla leta bi moral v tem primeru opraviti - to so izpiti iz strokovnih predmetov in prakse, ki jih na gimnaziji nimaš. Nekatere strokovne šole omogočajo prepis le še v 2. letniku, ker je nato strokovnih izpitov in zamujenega znanja in veščin preprosto preveč.
Sama pa razmišljam takole: veliko si že vložil v gimnazijo - časa, truda, energije. Kot praviš, si bil tudi uspešen - prav dober uspeh je super! Prav sklepam, da je tvoja šibka točka predvsem matematika? Kar se zgodi v 4. letniku, je to, da odpadejo vsi predmeti, ki jih nimaš na maturi, poleg teh pet pa imaš le še športno, zgodovino in (najverjetneje) filozofijo. S tega stališča je 4. letnik za večino dijakov lažji. Na drugi strani bi v primeru prepisa, če bi bil sploh mogoč, moral nadoknaditi precej strokovnega znanja, počitnice pa preživeti na praktičnem usposabljanu pri delodajalcu.
Predlagam ti, da pokličeš svetovalno službo na strojni šoli in poveš, kako razmišljaš. Morda je svetovalni delavec že na dopustu, v tem primeru kontaktiraj vodstvo še (ravnatelja, pomočnika ravnatelja, ti so verjetno še na šoli; večina zaposlenih se sicer na šolo vrne 16. avgusta). Lahko jih kontaktiraš tudi po mailu. Povedali ti bodo, kakšne so realne možnosti.
Nato si daj malo časa za razmislek o možnostih, pogovori se s starši. Od tvojega sporočila je minil en teden, v tem času si morda že prišel do kakšnega zaključka. V vsakem primeru, zavedaj se, da popravni izpit ni katastrofa, da večino popravnih dijaki opravijo, in da je predvsem od tebe odvisno, kakšna bo tvoja nadaljna pot.
Vesela bom, če se boš še oglasil in povedal, kako razmišljaš, kako ti gre, kako si se odločil. Seveda lahko tudi še kar koli vprašaš.
Želim ti vse, vse dobro. Drži se.
Nives Laul, univ. dipl. psihologinja