pozdravljeni
imam hudo stisko glede šole do konca je samo 3 tedne toda jaz imam še 17 ocen.
naj razlozim v mesecu aprilu sem od pouka manjkala zaradi hospitalizacije dobila sem radioaktivni jod in zaradi te odsotnosti plus še prejšnjih negativnih ocen imam veliko na kupu, v bolnici nisem imela miru in tudi ne dovolj zapiskov za ucenje in nadokladlam use to zdaj. tudi zaradi nihanja ščitniških hormonov je moje počutje pa tudi zaradi drugih razlogov res slabo. toda v 3 tednih nevem kako bom dobila 17 ocen in to vse na kupu da se niti normalno ne morm uciti plus moja koncentracija po jodu je slabsa in ne moram ostati zbrana na  niti eni stvari za vec koat 10 minut probala sm tud delat tako da se ucim 10min pa pol nrdim 5 min odmor in tako delam cel dan ampak veckrat ko sm to probavala slabse sm se koncentrilala, tudi slabo koncentracijo imam za druge stvari ne samo za solo vcasih sem na telefonu prezivela res ves dan screen time sm mela po 8-9h zdaj je samo vse skupaj za en dan 3-4h povedala sm zdravnici ce je mozno da dobim kaj za koncentracijo da lahko naredim letnik tudi z popravci seveda da nebom slucajno seenkrat padla letnika ter nebom mogla nazaj v isto solo in morala vracati stipendije. tudi psihicno kot fizicno stanje sta slaba jokam se za brezvezne stvari enkrat sem se tako hudo jokala (sploh nevem zakaj samo sm nism imela razloga) da sm komaj prisla do sape bila sem v takem joku da se zaveddala nisem da sm se praskala po obrazi in sm po tem imela brazgotine kaksen teden to sm povedala zdravnici in mi ni nic objasnila zakaj imam take napade rekla je samo to je zaradi ščitnice ja se zavedam da je lahko od tega samo da mi pa ne das pomoci pa dobre obrazlozitve je pa tud tko mal no.
zato sprasujem kako naj se lotim solskega dela se zadnje  tedne in kako naj te napade joka inn stresa preneham ?
• Uredništvo
Andreja Lamut Gazvoda

Odgovor svetovalca:
Živijo,
hvala za tvoje vprašanje. To, kar doživljaš, je ogromno in popolnoma razumljivo je, da si v stiski. Bila si hospitalizirana, telo se ti še vedno ureja po radioaktivnem jodu, hormoni nihajo, poleg tega pa imaš velik pritisk zaradi šole. Vsaka od teh stvari sama zase je težka. Ti pa se soočaš z vsemi hkrati. Povsem normalno je, da si izčrpana in raztresena.
Žal ne poznam povsem podrobno tvoje situacije in poteka šolanja do sedaj. Vsekakor pa je 17 ocen v treh tednih zelo veliko in morda celo preveč. Ali si že stopila v stik s šolsko svetovalno službo? Zelo smiseln in verjetno nujen bi bil sestanek v šoli skupaj s tabo, starši, šolsko svetovalno službo, razrednikom in vodstvom šole. Predlagam, da preverite možnost prilagoditev oziroma podaljšanja statusa zaradi zdravstvenih razlogov. Za to bo najverjetneje potrebno uradno potrdilo o hospitalizaciji ali zdravniško potrdilo. Smiselno je tudi, da tam, kjer si urejala štipendijo, preveriš pogoje glede morebitnega vračanja štipendije. Ali obstajajo opravičljive okoliščine (npr. zdravstveni razlogi), zaradi katerih ti štipendije ne bi bilo treba vračati ali bi imela odobrene prilagoditve.
Pri učenju ti lahko pomaga načrtovanje. Uporabiš lahko »pomodoro« tehniko ( 25 minut učenja+ 5 minut pavze). Med odmorom popij kozarec vode, odpri okno ali se malo sprehodi po sobi. Telefon pa raje pusti v drugem prostoru. Za pomoč pri načrtovanju učenja in ocenjevanj se lahko obrneš tudi na šolsko svetovalno službo.
To, kar opisuješ (močan jok brez jasnega razloga, težko dihanje, praskanje), je lahko zelo obremenjujoče. Tega ti ni treba prenašati sama. Ko pride do takšnega napada, lahko poskusiš z zavestnim dihanjem (vdih 4 sekunde, izdih 4 sekunde, vsaj 2 do 3 minute). Pomaga lahko tudi tehnika »prizemljitve« (naštej 5 stvari, ki jih vidiš; 4 stvari, ki se jih lahko dotakneš; 3 stvari, ki jih slišiš; 2 stvari, ki ju vonjaš in 1 stvar, ki jo okušaš).
Glede pomoči zdravnice, je razumljivo, da si razočarana. Izkoristiš lahko tudi pomoč na eni izmed teh povezav.
Trenutno si v obdobju, ko telo in glava nista v ravnotežju. Tvoj cilj zdaj ni popolnost, ampak da to obdobje prebrodiš s čim manj pritiska nase.
Če boš uspela, se prosim javi, ali si v šoli dobila kakšne odgovore.
Drži se.
Andreja Lamut Gazvoda, univ. dipl. Soc. Pedagoginja