Pozdravljeni! Kaj naj naredim če me v šoli zajebavajo z tem da imam rumene zobe in zato sem vse probala da ne bi bili, da sem v enega od sosolcev in mi gre to zelo na zivce ter da sem debela in da naj začnem hujsati a pred tem se mi ni zdelo a sedaj mislim isto, saj ko gledam mojo starejso sestro ki je suha sem vcasih zelo zalostna. Hujsat sedaj probavam in zato ne jem a to mi je zelo težko saj sem vedno zelo lačna če pa že vedno gledam v hladilnik in mi ena stran reče naj to pojem ena pa ne. Z prijatelji pa imam težave, saj se mi zdi da me sinfajo. Hvala če odgovorite, zelo bom cenila!
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
veseli me, da si se obrnila name in delila svoje občutke. Če sošolci komentirajo tvoj videz, je lahko to zelo neprijetno in vpliva na tvoje počutje. Včasih so taki komentarji zelo boleči in niso upravičeni. Če se v šoli večkrat znajdeš v situacijah, ki ti niso prijetne, se o tem lahko pogovoriš z nekom, ki mu zaupaš – starši, učiteljem ali šolskim svetovalcem. Skupaj lahko poiščete načine, kako se s tem soočiti. Spodaj ti prilagam nekaj svojih priporočil in nasvetov, ki ti lahko pomagajo v dani situaciji.
Omenila si, da te sošolci zbadajo zaradi barve zob. Ta je pri vsakem posamezniku drugačna. Najpomembnejša je dobra ustna higiena, kot je redno umivanje zob. Če te barva zob moti, se lahko pogovoriš s svojim zobozdravnikom, ki ti lahko svetuje in ponudi strokovno pomoč glede tega.
Praviš, da se ne počutiš dobro v svojem telesu zaradi postave. Telo pri tvoji starosti še raste, zato je zelo pomembno, da dobiš dovolj hranil za zdrav razvoj. V teh letih je pogosto, da se osredotočamo na svoj videz, saj se telo spreminja in primerjamo sebe z drugimi. Vendar pa je pomembno, da se osredotočiš na to, da se počutiš dobro v svojem telesu, ne pa na to, kako izgledaš v očeh drugih. Če meniš, da bi bilo dobro kaj spremeniti pri prehrani, je najbolje, da se o tem pogovoriš s starši ali strokovnjakom za prehrano. Pomembno je, da se osredotočiš na zdravo prehranjevanje, ne pa na stradanje, saj to lahko negativno vpliva na tvoje zdravje in počutje. Vsako telo je drugačno in to je povsem normalno.
Zapisala si tudi, da se ti zdi, da te prijatelji opravljajo. Če nisi prepričana, ali je to res, jih lahko direktno vprašaš. Tako boste lahko razjasnili, če je kaj, kar ni v redu z vašim odnosom. V primeru, da bi se v prihodnosti še vedno počutila nesprejeto v trenutni družbi, pa je morda bolje razmisliti o tem, ali ti ti prijatelji res prinašajo tisto, kar potrebuješ. Če ugotoviš, da tega ni, si je bolje poiskati nove prijatelje, s katerimi deliš podobne interese in ob katerih se počutiš dobro.
Če boš imela še kakšno vprašanje ali boš želela dodatne napotke, mi lahko kadarkoli ponovno napišeš.
Lep pozdrav,
Urška Horvat, dipl.psihologinja (UN)