Pozdravljeni,
imam problem v šoli. Hodim na gimnazijo (1. Letnik) in sem prvo polletje oddelala s skoraj samimi petkami (kakšne 5 štirk in en predmet imam neocenjen zaradi panicnih napadov pri njem). Nisem imela težav z učenjem ali razumevanjem.
Zdaj pa se je zgodila fobija pred šolo, zelo me je strah že pouka samega, kaj šele testi... Strah je tako hud, da imam tesnobo cel čas in tudi ko se to odpravi (psiholog...)
Menim, da je škoda štiriletnega "mučenja" (sem zelo natančna in bom delala vse), saj sem po gimnaziji še vedno nič. Zdi se mi bolj pametno, da razvijam neke stvari, ki me bi že pripravljale na življenje. Da na koncu dneva ni pomembno, da veš vse o vsem ubistvu pa ne znaš drugega kot učiti se.
Je kakšna možnost, da se prepišem sredi leta? Moram ponovno v prvi letnik ali lahko nadaljujem v drugega? Kako poteka ta proces?
Zelo imam rada otroke mogoče torej srednja šola za predšolsko vzgojo ali nekaj takega. Se mi zdi, da se iz nekih veščin lažje razvije kariera kot iz gimnazije.
• Uredništvo
Urška Stepišnik

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
iz tega, kar pišeš, čutim, da ti je zelo težko. To ni pretiravanje in ni samo faza. Dejstvo, da si prvi letnik gimnazije naredila z zelo dobrimi ocenami, pove nekaj zelo pomembnega: znaš in zmoreš. Težava ni v tebi, ampak v tem, da ti je šola postala vir močnega strahu.
Ko se pojavijo panični napadi in strah pred šolo, to ni več stvar volje ali motivacije.To je znak, da si preobremenjena in da potrebuješ pomoč, ne pa še več pritiska.
Kar se tiče prepisa: prepis med šolskim letom je mogoč, če ima druga šola prosto mesto. Če ga ima, imaš pravico do prepisa in te ne morejo zavrniti. Če bi se prepisala na srednjo strokovno šolo, je normalno, da si pri nekaterih predmetih sprva neocenjena, ocene pa dobiš kasneje. Najbolj točne informacije ti lahko da svetovalna služba šole, kamor bi se želela prepisati.
Tvoje razmišljanje o tem, da gimnazija morda ni prava zate, je čisto v redu. Gimnazija ni edina dobra pot, sploh če ti povzroča veliko stiske. Pomembno pa je, da se odločaš mirno in ne samo iz strahu. Nadaljuj pogovore s psihologom, pogovori se z ljudmi, ki jim zaupaš, in si vzemi čas za razmislek. Če boš zamenjala šolo, naj bo to zato, ker čutiš, da je to prava pot zate.
Če imaš še kakšno vprašanje, napiši.
Vse dobro ti želim,
Urška Stepišnik, dipl. m. s. in mag. prof. socialne pedagogike