Pozdravljeni. Letosnje solsko leto je zame zelo tezko. Lani na zacrtku solskega leta sem.delala samomor, decembra mi je umrl oce.. psihicno sem cisto na tleh, sploh nisem sposobna biti v soli, ne morem sodelovati, razmisljati.. obiskujem psihiatrinjo in psihologinjo, imam.zdravila, pa kar ni boljse... kaj naj storim da dobim motivacijo za solo, rada bi izdelala letnik? Res bi rada naredila solo, jo imam rada, vendar nisem sposobna niti dneva do konca ostati pri pouku.. hvala
• Uredništvo
Marjetka Gojkošek

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena.
Hvala, da si nam zaupala svojo stisko in z nami delila občutke glede svoje situacije.
A bi se lahko pogovorila s svojo psihiatrinjo in psihologinjo glede tega, da ti kljub obravnavi in zdravilom ni boljše? To predlagam predvsem zato, ker mi mlade ponavadi (sploh v primeru samomorilnosti in depresivnih razpoloženj) napotimo k psihologu, da le-ti čimprej dobijo podporo, ki jo potrebujejo (osebni stik in terapijo). Ti vse to že imaš, zato se mi zdi najboljše, da se z njima pogovoriš o prilagajanju terapije, če pa se ti zdi, da ti kljub temu ne pomaga, pa bi morda razmislila o tem, da bi našla drugega psihologa.
Tvoje duševno zdravje vezano na stiske, ki si jih lani doživela in jih verjetno še doživljaš, onemogočajo možganom, da funckionirajo, kot bi lahko. To pomeni, da sta zaradi bolečine in depresivnih čustev koncentracija in spomin veliko manj učinkovita, motivacije pa ni. V takih primerih se velikokrat predpišejo zdravila v kombinaciji s terapijo, ki jo pa ti že dobivaš, zato bi predlagala pogovor s tvojima strokovnjakinjama ali menjavo le teh. Šele ko bo duševna stiska vsaj delno predelana, se bo dvignila motivacija, hkrati pa se boš lažje učila in koncentrirala na snov, to pa bo dvignilo ocene in boš lažje izdelala letnik.
Predlagam tudi, da se obdaš z ljudmi, ki jih imaš rada in da delaš stvari, ki ti dajo več volje. Zdi se mi namreč izredno pomembno, da si dvigneš razpoloženje in da se duševna stiska zmanjša tudi z vsakodnevnimi ‘drobnimi’ stvarmi, ki bodo pomagali psihi, da si malo opomore. To bo olajšalo dvig motivacije in okrepilo možgane, ki rabijo ta prave ‘sestavine’, da se spet sestavijo.
Na voljo so tudi spodnje telefonske številke, kamor bi lahko (anonimno) poklicala v stiski: TOM Telefon (116 111; 12h-20h vsak dan), Klic v duševni stiski (01 520 99 00; 19h – 7h vsak dan), Zaupni telefon Samarijan (116 123; 24h na dan).
Seveda pa si vedno vabljena, da nam še pišeš, če želiš kak nasvet. Želim ti vse dobro in upam, da čimprej najdeš pomoč, ki jo potrebuješ.
Srečno!
Marjetka Gojkošek, mag. psihologije