Zdravo. Vem da se bo šola kmalu začela in bi mogla bit vznemirjena ampak ubistvu sploh nisem. V šoli se ves čas počutim osamljeno. Nimam najboljše prijateljice zato vedno sedim sama. Nimam nekega večjega kroga prijateljev zato vedno sama čakam pred razredom. To je pripeljalo tako daleč, da sem začela samo sebe prepričevati da nisem vredna prijateljev in da sem "unlikable". Mogoče to zveni preveč dramatično ampak sem zelo ekstrovertirana oseba in si res zelo želim da bi v šoli imela vsaj eno osebo s katero se lahko pogovarjam. Poskusila sem že postati prijateljica z večimi osebami in postati del njihovega "friendgroupa" ampak se mi vedno zdi kot da sem se vsilila zraven in pogosto hodim za njimi kot nek pes. To je res najbolj grozen občutek. Tolažim se s tem, da bo to moje zadnje leto v osnovni šoli in da bom potem imela dovolj prijateljev ampak nočem čakati še eno leto in se tako počutiti. Ali imate mogoče kakšen nasvet kako naj se neham počutiti tako ali kako naj pridobim vsaj nekaj prijateljev?
Hvala za odgovor.
Uredništvo
Dora Mališ

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Zaupala si nam, da v šoli nimaš najboljše prijateljice ali nekega večjega kroga prijateljev, zato se pogosto počutiš osamljeno in si dobila občutek, da si ne zaslužiš prijateljev. Želela bi si pridobiti kakšnega prijatelja in izgubiti ta občutek osamljenosti.
V svojem vprašanju si izpostavila pomanjkanje prijateljev v šoli. Zanima me pa, kako je z družbo ostalih vrstnikov. Ali imaš sicer kakšnega drugega prijatelja? S kom se po navadi družiš? Marsikdo ima družbo izven šole, na primer sosede, prijatelje iz kakšnih obšolskih aktivnosti ali pa še iz časa vrtca, s katerimi so si bližje kot s sošolci. Tudi takšna prijateljstva so lahko zelo dragocena in so lahko vir zaupnosti in bližine. Kljub temu pa veliko časa preživimo v šoli, zato se nam lahko zdi, da smo osamljeni, čeprav imamo izven tega okolja veliko ljudi.
Sama si izpostavila, da se tolažiš z dejstvom, da je letos tvoje zadnje leto v osnovni šoli in upaš, da boš kasneje imela več prijateljev. Dejstvo je, da se bo marsikaj spremenilo na prehodu v srednjo šolo. Takrat boš imela priložnost spoznati veliko novih ljudi in je verjetno, da se boš z marsikom ujela in boš imela nekaj skupnega. Prav tako bodo tudi ostali spoznavali nove ljudi, prijateljske skupine še ne bodo tako trdno oblikovane in se boš lažje priključila oziroma oblikovala svojo skupino. Dejstvo je namreč, da se na koncu osnovne šole marsikdo počuti tako kot ti, saj so skupine že zelo trdne in težko sprejmejo nove člane. Zato se ti bo lažje priključiti h kakšni na začetku srednje šole.
Na podlagi tega, kar si zapisala, sem dobila občutek, da že zdaj vlagaš veliko truda v spoznavanje novih ljudi in vključevanje v družbo. Zelo pomembno je, da si še naprej odprta za nova prijateljstva in se aktivno vključuješ v družbo. Hkrati pa bi ti želela sporočiti, da je normalno, da je zate to obdobje precej težko. Žal ni nekega enostavnega nasveta, ki bi ti ga lahko podala glede sklepanja novih prijateljstev. Zavedati se je treba tudi, da oblikovanje prijateljstev zahteva veliko časa in je pomembno, da si potrpežljiva.
Upam, da sem ti z odgovorom vsaj nekoliko olajšala stisko.
Lep pozdrav
Dora Mališ, mag. psihologinja