Spoštovani!
Stara sem 19 let, trenutno sem dijakinja 3. letnika biotehniske gimnazije. Pred enim letom in pol sem postala dijakinja s posebnimi potrebami in odločbo z individualnim učnim načrtom. V tem šolskem letu imam že zaključenih 9 predmetov, tako da mi je preostalo še 5 predmetov, pri katerih moram pridobiti ocene. Svetovalna delavka me je seznanila, da se mi že zaključene ocene v vsakem primeru priznajo (potrdilo o ucnem uspehu). V 3. letnik sem letos vpisana že tretjič, saj zaradi preteklih zdravstvenih težav, hospitalizacij nisem hodila redno v šolo oz. sem uspela zaključiti le teh 9 predmetov. Skrbi me, kako je s statusom dijaka. Koliko casa imam status dijaka? Kolikokrat se lahko vpisem v isti letnik oz. nasploh koliko vpisov mi pripada? Nekje sem prebrala, da se dijakom s posebnimi potrebami status dijaka podaljsa za 2 leti...Je to res? Kaj tocno to pomeni? Zaradi poslabsanja zdravstvenega stanja me skrbi, da mi ne bo uspelo zaključiti vseh predmetov. V kolikor mi letos ne uspe  narediti 3. letnika, se lahko naslednje leto se enkrat vpisem v 3. lernik? Kako je s solo za odrasle, kjer izvajajo program splosne gimnazije? So za to potrebni diferencialni izpiti (fizika)?
Vljudno vas pozdravljam in se vam ze vnaprej zahvaljujem za vaso pomoc.
• Uredništvo
Helena Maher Resinovič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Osnovno pravilo je, da lahko dijak za redno izobraževanje porabi število let svojega izobraževalnega programa + 2 leti. Npr., da je neuspešen v gimnazijskem programu, in se po 1. letniku prepiše v štiriletni strokovni program. Tukaj lahko še enkrat ponavlja, po tem pa je izrabil svojo pravico do rednega šolanja.
Vedno pa obstajajo tudi izjeme. Če si tretjič vpisana v 3. letnik, si ena od njih. Obstajajo okoliščine (zdravstvene, socialne, športne ...), ki šoli omogočijo vpis dijaka, ki je osnovne pravice že izpolnil.
Če ti letos ne bi uspelo (nisem prepričana, ali je mogoče, da bi se redno vpisala še četrtič? Vprašanje je tudi, če bi bilo to smiselno), imaš še vedno možnost vpisa v gimnazijski program na Ljudski univerzi. Tam bi ti priznali vse, kar si doslej opravila, in bi morala do mature narediti še izpite, ki ti manjkajo za uspešno zaključena zadnja dva letnika. Je pa to izredno izobraževanje, kar pomeni, da je plačljivo. Mnogim učencem/dijakom je način dela v izobraževanju odraslih bližji, saj predavanja potekajo bolj strnjeno, sledi izpit, nato nov predmet, predavanja, izpit ...
Priporočam ti, da se pogovoriš v svetovalni službi svoje aktualne šole - oni dobro poznajo tvojo situacijo in možnosti, ti pa se najbolj zavedaš, kakšnega delovanja si v trenutnem počutju sposobna.
Želim ti veliko vztrajnosti in zaupanja vase.
mag. Helena Maher Resinovič, univ. dipl. psihologinja