Pozdravljeni,
imam eno vprašanje, in ful bi bila vesela vašega odgovora. Prejšnje leto sem zamenjala šolo ker so me v prejšnji šoli zbadali mislila sem da bo tukaj boljše, a sem po nešteto slabih izkušnjah zelo sramežljiva in razdražena. V prejšnji šoli sem bila navajena bolj fantovske družbe a ko sem pred 1 letom prvič stopila v razred sem imela občutek da si me noben noče spoznati. Med odmori sem bila skoz sama ker si nisem upala oz. sem se počutila odveč pristopiti k sošolcem oni me imajo za zelo mirno, "jokico", in se mnogo vec. Z puncami iz razreda se še kar razumem bi pa s ponovnim začetkom šole rada naredila 1. korak in se priključila še fantovski družbi, kajti vse sošolke se z njimi dobro ujamejo. Res varno in samozavestno se počutim ob fantovski družbi a me moja sramežljivost do fantov (vseh) loči od njih. Kaj bi lahko naredila da bi bila manj sramežljiva? Kako se naj vključim zraven k njim? Kako vzpostaviti stik z njimi?
hvala, LP.
• Uredništvo
Urška Pisar

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena Katy,
najprej hvala, da si se obrnila na svetovalnico in delila svoje doživljanje.
Pišeš, da si prejšnje leto zamenjala šolo, ker so te sošolci zbadali. Na novi šoli se s puncami razumeš kar dobro, kljub temu pa bi si želela navezati stike tudi s fanti. Zaradi slabih izkušenj si sedaj bolj previdna, prav tako pa si sramežljiva, kar ti malenkost otežuje tvoj pristop k fantom. Verjamem, da so bile tvoje pretekle izkušnje zares neprijetne in te še danes v takšnih trenutkih postavljajo v neprijeten položaj, iz katerega si želiš najti pot. Vesela sem, da se tukaj bolje razumeš s sošolkami in prepričana sem, da boš uspela najti način, da navežeš stike tudi s sošolci.
Sprašuješ kaj narediti, da bi bila manj sramežljiva in bi lažje navezala stik. Glede na to da si omenila, da se punce dobro razumejo s sošolci in da se tudi ti dobro razumeš s sošolkami, lahko za začetek skušaš več časa preživeti v družbi sošolk, ko se bodo te družile s sošolci. Tako boš videla kakšni so njihovi interesi, katere so vaše skupne točke za pogovor in druženje. Tako boš morda dobila kakšno idejo za skupno aktivnost s sošolci ali pa za temo pogovora. Pri tem je pomembno, da si vzameš čas in ne hitiš - pomembno je namreč, da se boš počutila varno in prijetno. Tudi oni potrebujejo nekaj časa, da te dobro spoznajo in se tako vsi privadite na spremembo. Glede na to, da si sramežljiva lahko poskusiš razmisliti, kakšni načini druženja bi ti najbolj ustrezali (npr. stike lahko poskusiš vzpostaviti postopoma in začneš najprej pri aktivnostih, kjer ste skupaj - pri kakšnih šolskih projektih/obveznostih).
Želim ti veliko poguma in uspehov pri sklepanju novih prijateljstev.
Urška Pisar, mag. psihologije