Zdravo!
vprašal bi za nasvet, kako je s prepisom na drugo stednjo šolo. V 1. krogu nisem bil sprejet na željeno šolo in me zanima, če se lahko recimo prepiśem na to šolo, potem ko bom naslednje leto obiskoval drugo SŠ. Konkretna smer ki me zanima je računalništvo, sedaj pa bi se vpisal na elektro smer na isti šoli. Zanima me kakšni so pogoji za prepis, v mojem primeru.
hvala za odgovor -
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Lepo pozdravljen!
Pišeš, da si ravno zaključil osnovno šolo ter prejel informacije, da nisi sprejet na izbran srednješolski program. Glede na to, da želiš vseeno nadaljevati izobraževanje na srednješolski ravni, si se odločil za obiskovanje programa druge smeri. Žal mi je, da se tvoje želje v prvem krogu niso uresničile. Kljub pa naj te potolažim, da možnosti za prepis na željeni program, obstajajo, ne morem pa ti podati točnih informacij, saj nisi napisal, točnih informacij o tem, za katero srednjo šolo gre.
Med programi in delovanjem srednjih poklicnih in strokovnih šol, obstajajo določene razlike, zaradi možnosti odprtega kurikuluma, ki jim na tem področju dopušča določeno mero avtonomne strokovne presoje.
V splošnem ima vsak dijak pravico, da se tekom izobraževanja prepiše oz. izbere drug izobraževalni program ali šolo. V kolikor se za to odloči, je nadaljnji potek procesa odvisen od ravnatelja novo izbrane šole, ki določi dijakove obveznosti za nadaljevanje izobraževanja ter datumske roke, do katerih jih mora dijak opraviti. Četudi so možnosti odprte, pa imajo šole pri dopuščanju le-tega, določene omejitve, in sicer predvsem glede prostih mest v posameznem oddelku oz. za praktično usposabljanje z delom. Srednje šole se v tem kontekstu ravnajo po pravilniku, ki določa, da je normativ za oblikovanje oddelka 1. letnika v programu srednjega strokovnega izobraževanja, praviloma najmanj 28 vpisanih novincev in največ 30 dijakov. Poleg naštetega, so možnosti prepisa omejene tudi s številom posameznikov, ki imajo podobne ali morda enake želje kot ti. V tem primeru, se zopet upošteva vpisne pogoje ter se na ta način izloči posameznike z nižjim učnim uspehom.
Naj te opozorim, da kadar dijak željo po prepisu izrazi proti koncu šolskega leta, lahko ravnatelj želene šole kljub odsotnosti naštetih omejitev odloči v dobro dijaka in mu prepisa takrat ne omogoči, saj je dijak zamudil preveč vsebine iz programa.
V primeru želje po prepisu, bo za začetek najbolj smiselno poklicati svetovalno službo šole, na katero bi se želel prepisati. Svetovalni delavci ti lahko povedo številne koristne informacije, tudi trendih glede prostih mest v posameznih programih.
V kolikor bo mesto na želeni šoli v prihodnjem šolskem letu še na voljo, se bo potrebno izpisati iz matične šole. Zato bo potreben obisk svetovalne službe matične šole, kjer boš moral skupaj z enim od staršev ali skrbnikov, podpisati izpisnico ter prevzeti morebitne originalne dokumente, ki jih šola hrani (spričevala, rojstni list). Dokumente in prošnjo za vpis v želeno šolo boš moral prinesti svetovalni službi nove šole. Priložiti boš moral še fotokopijo rojstnega lista in spričeval morebitnih izdelanih letnikov na prejšnji šoli.
Na podlagi tvojega pisanja sklepam, da je želja po prepisu še vedno zares velika, tako da ti svetujem, da morda že sedaj kontaktiraš svetovalno službo šole, na katero bi se želel prepisati, saj ti lahko svetovalni delavci ali svetovalne delavke pomagajo z določenimi informacijami in dejstvi, ki niso javno dostopni.
Morda po pogovoru s svetovalno službo (na tvoji osnovni šoli ali na šoli, na katero bi se želel prepisati) spoznaš, da je zate primeren tudi program, na katerega si bil sedaj sprejet oz. se odločiš za kakšen drug program, o katerem ob vpisu sploh nisi razmišljal oz. vedel, da obstaja. Poleg pogovora s strokovnimi delavci pa razmisli tudi o pogovoru s svojimi starši, skrbniki, prijatelji oz. osebami, ki jim resnično zaupaš. Morda ti bodo lahko tudi oni v podporo in pomoč pri nadaljnjem sprejemanju teh pomembnih in težkih odločitev glede tvoje prihodnosti.
Ne glede na izid pa ti želim vso srečo pri odkrivanju tvojih sposobnosti in oblikovanju tvoje poklicne poti. Verjamem, da se boš na koncu odločil pravilno.
Vse dobro ti želim!
Ana Boršič, dipl. prof. ped. in andr.