V srednji šoli ti razredničarka pomaga da se dobro razumeš se sošolci ali je to bolj domena osnovne šole in v srednji pričakujejo da si že dovolj star da znam takšne stvari sam urediti in jih bolj šolska snov zanima?
Uredništvo
Urška Stepišnik

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen/a.
V srednji šoli ima razrednik še vedno pomembno vlogo pri odnosih v razredu in je odgovoren za razredno klimo, vendar je ta vloga nekoliko drugačna kot v osnovni šoli. Tam učitelji bolj aktivno posegajo v konflikte in vodijo odnose, v srednji šoli pa se pričakuje več samostojnosti in osebne odgovornosti, zato razrednik ne rešuje vsakega manjšega nesporazuma. To pa ne pomeni, da jih odnosi ne zanimajo, saj še vedno spremljajo dogajanje v razredu in pomagajo pri večjih težavah, kot so napetosti, izključevanje ali konflikti. Ker pogosto niso toliko v neposrednem stiku z razredom, se lahko zgodi, da težav sploh ne opazijo, zato je povsem v redu, da jih sam opozoriš ali se obrneš na svetovalno službo. V takih primerih se lahko potem v okviru razrednih ur začne bolj načrtno delati na povezovanju, komunikaciji in izboljšanju odnosov, medtem ko za manjše stvari še vedno velja, da jih poskusiš najprej urediti sam, saj je srednja šola tudi prehod v bolj samostojno socialno funkcioniranje.
Če želiš, lahko deliš tudi, kaj ti osebno predstavlja največjo težavo v odnosih: ali ti je težko navezovati nove stike, se vključiti v skupino ali kaj drugega? Tako lahko skupaj razmisliva, kaj bi ti najbolj pomagalo.
Vse dobro ti želim,
Urška Stepišnik, dipl. m. s. in mag. prof. socialne pedagogike