ker imam v soli same petke, se mi zdi da vsi pritiskajo name. ce dobim 4 so vsi zacudeni. govorijo mi da sem piflar pa ce prav se skoraj nic ne ucim, enostavno poslusam v soli in znam. zdi se mi kot da imam polno glavo vsega, treniram kosarko, igram kitaro in se veliko drugih dejavnosti. vsi pricakujejo da bom sel na gimnazijo, a jaz si tega ne zelim, pritegnejo me bolj racunalniki, pa ce prav sem odlicnjak. imam tudi problem s tremo, ki me zagrabi pred vsakim nastopom in pred testi ....
lahko je tudi zelo hudo,  da celo bruham. nobeno dihanje mi ne pomaga za lajsanje stresa ali meditacija. rad bi le malo olajsal svoj pritisk na vse in zmanjsal oz se naucil obvladati tremo. HVALA
• Uredništvo
Patricija Kramaršek

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
lahko razumem, da znajo besede sovrstnikov kdaj zaboleti. Slednji ne reagirajo vedno primerno, in nas s tem lahko prizadenejo. Lahko jim poskušaš pojasniti kako se počutiš. Torej jim poveš, da ti ob teh besedah ni prijetno, da prosiš, da tega ne počno, saj sam sebe nikakor ne vidiš tako. Lahko jih vprašaš kako bi se počutili na tvojem mestu oz. kako se počutijo ob neprijetnih besedah. Seveda žal ni nujno, da to vedno prinese pozitivne spremembe. Menim, da si lahko na svoje ocene ponosen, čeprav morda v trenutnem okolju tega ne čutiš. Četudi kdaj dobiš neodlično oceno, je to seveda povsem okej. V kolikor se bi zbadanje sošolcev močno stopnjevalo ti svetujem, da se obrneš na razredničarko ali svetovalno službo. V kolikor se ti zdi, da zate ni pretirano ter to lahko zdržiš, poskusi sošolce ignorirati ter preusmeriti svojo pozornost drugam, na zate prijetne stvari, aktivnosti. Ko bodo videli, da s svojimi besedami ne dosežejo ničesar, bodo s časom najbrž prenehali.
Praviš, da imaš vsega preveč. Lahko morda o tem govoriš s starši oz. zaupno odraslo osebo ter jim poveš kako se počutiš? Morda se dogovoriš, da trenutno katero izmed aktivnosti manj pogosto obiskuješ, v kolikor imaš občutek, da bi ti slednje koristilo. Prosti čas je pomemben, saj nam omogoča priložnost počitka ter sprostitve.
Super se mi zdi, da te pritegnejo računalniki, in se slednjega zavedaš, kar pogumno, dovoli si biti to kar si. Morda lahko svojo poklicno pot nadaljuješ v tej smeri. Tovrstni poklici so danes vedno bolj iskani.
V za nas pomembnih situacijah vsi ljudje kdaj občutimo strah, napetost. Da se naučimo obvladovanja teh čustev lahko kdaj traja dlje časa. Ker smo različni, nam pomagajo različne stvari. Ko najdeš tisto, kar meniš, da ti ustreza, vztrajaj pri tem dlje časa. Nekaterim pomaga če pomislijo na prijetne stvari, se spomnijo lepih dogodkov. Drugi povedo o strahu prijatelju ter tako nekoliko zmanjšajo tremo. Lahko poskusiš tudi obiskati psihologa ali šolsko svetovalno delavko ter z njo vaditi slednje stvari oz. skupaj poiskati zate primeren način. Vsekakor nam pomaga tudi to, da se večkrat izpostavimo situaciji, ki se je bojimo ter pridobimo izkušnje, da zmoremo. Lahko npr. govorne nastope vadiš pred domačimi, da se tako pripraviš na publiko, ali pred izbranimi sošolci. Morda jih tudi povprašaš, kako se jim zdi tvoj nastop. Prav tako jih lahko povprašaš, ali je tudi njih kdaj strah, ter kaj jim pri tem pomaga.
Pomaga nam lahko tudi to, da se tudi sicer, nekaj dni pred predvideno situacijo sprostimo, na nam prijeten način. Lahko npr. greš večkrat teči, na sprehod, poslušaš glasbo, pogledaš film, se družiš s prijatelji – skratka imaš čas zase, brez obveznosti.
Glede na to, kar si napisal, se mi zdiš zanimiva ter prijetna oseba, zato kar pogumno na svoji poti. V primeru vprašanj ti z veseljem ponovno odgovorim.
Patricija Kramaršek, mag. psihologije