Živjo
Zanima me kje se rabijo punce vse pobriti in kako in s cim je najbolj ucinkovito.
Poleg tega pa se kako naj se spravim uciti ker nimam volje za ucenje.
Lp
• Uredništvo
Nina Šajt Duh

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
pišeš nam z vprašanji vezanimi na precej različni temi. Prav zaradi tega se bom najprej osredotočila na eno in nato na drugo.
Najprej te zanima kje vse na telesu si bi ženske naj odstranjevale dlake oziroma se bi naj brile. Ženske imamo tako kot moški z dlakami poraščen večji del telesa, z izjemo dlani in stopal, teh dlak je sicer pri osebah ženskega spola navadno manj. Dlake se lahko pojavijo na primer tudi okoli bradavic, nekatere imajo močnejše druge tanjše, pri nekaterih ženskah so dlačice temne, pri drugih svetlejše. Tako kot se razlikujemo v poraščenosti, se pa ženske razlikujejo tudi v tem ali in v kolikšni meri dlake s telesa odstranjujejo. Tako ti zelo težko odgovorim, kje vse se bi »morala« briti. To je povsem tvoja odločitev. Lahko se sploh ne briješ, lahko se briješ po celem telesu ali le po določenih predelih. Gre torej za povsem osebno odločitev. Tudi glede tega, kako odstranjevati dlake, se osebe med seboj razlikujejo. Pogosta je uporaba britvic, nekatere uporabljajo depilacijske trakove, spet druge si pomagajo z odstranjevanjem z epilatorjem. Pri uporabi britvic odstranimo le del dlake nad površino kože, pri uporabi epilatorja ali depilaciji z voskom pa odstranimo tudi korenine dlačic pod površino kože. Po tem zadnjem postopku dlake za ponovno rast potrebujejo do nekaj tednov, po prvi pa samo nekaj dni. Potrebno je sicer omeniti, da je drug postopek, ker gre za dejansko »puljenje« dlak, bolj boleč. Upam, da sem odgovorila na tvoje vprašanje. Če nisem »zadela bistva« si vabljena, da me ponovno povprašaš, kar te zanima.
Drugo tvoje vprašanje se nanaša na učenje, natančneje – kako pričeti z učenjem, ko za to ne najdeš motivacije. Za učenje nimamo vedno motivacije, zato ni dobro računati na njo, da nas bo vedno spravila pred knjige. V tem nisi edina, večina ljudi pri težjih nalogah odlaša z njihovim opravljanjem. Obstajajo pa načini, ki nam lahko pomagajo, da se lažje »spravimo« k takšnim nalogam. Še preden ti jih zaupam, pa te povabim, da premisliš, zakaj se ti je tako težko spraviti k učenju. Kaj ti je pri tem najtežje? V kolikor želiš, mi lahko odgovoriš in bova skupaj še lažje poiskali načine, ki ti lahko pomagajo pri višanju motivacije za učenje.
Ko nam je težko začeti z neko nalogo, na primer učenjem, je včasih učinkovito, da se najprej »prisilimo«, da delamo vsaj 10 minut. To lahko zgleda tako, da se vsedeš za mizo, odpreš zvezke in si rečeš, da se boš učila 10 minut. Možno je, da ti tudi po tem ne bo do učenja, a velika verjetnost je tudi, da bo učenje steklo in boš pri njem lažje vztrajala dlje časa.
Ko se uspeš vsesti za mizo in začet učit je dobro, da nalogo razdeliš na več manjših delov, na manjše cilje. Na primer glede na strani v učbeniku - ko predelaš 5 strani (oziroma kolikor si boš zastavila) narediš kljukico. Takšni manjši cilji so lažje dosegljivi kot večji (na primer da bi rekla, da boš v enem dnevu predelala cel učbenik) in bolj učinkovito vzdržujejo našo motivacijo za nalogo.
Poskušiš lahko tudi s tem, da snov čim bolj osmisliš in jo zase narediš kar se da zanimivo. Povežeš jo lahko z dogodki iz svojega življenja, lahko na Youtube poiščeš kak posnetek razlage učne snovi ali pa si ob snovi spomniš svojih primerov. Vabim te, da premisliš kaj bi tebi pomagalo pri tem, da snov osmisliš in postane zate bolj zanimiva.
Še enkrat te vabim, da nam v primeru dodatnih vprašanj ponovno pišeš.
Želim ti obilo uspehov,
Nina Šajt Duh, dipl. psihologinja (UN)