rada bi se vam zaupala glede stvari, ki me trenutno zelo obremenjujejo. V šoli se počutim zelo slabo, ker me moj razrednik pogosto prizadene s svojimi besedami ali ravnanjem. Zaradi tega sem se danes počutila tako slabo  glava me boli, skos bi samo jokala da sem prosila, da grem domov.
Zavedam se tudi, da mi je razrednik všeč, kar me še dodatno zmede in boli. Poleg tega sem v zadnjem času doživela že veliko težkih stvari samomor partnerja, spontani splav  in se zaradi tega zdaj pogosto počutim brezupno.
Zdaj res ne vem, kaj narediti in kako se s temi občutki soočiti. Potrebujem pomoč in nasvet, kako se zaščititi pred prizadetji ter kako obvladati mešane občutke do razrednika in svoje težke čustvene izkušnje.
Hvala, ker me poslušate in mi pomagate.
• Uredništvo
Ajda Novak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Vesela sem, da si mi pisala in zaupala, kako težko ti je. Izguba partnerja, spontani splav in zmeda z razrednikom - vsaka izmed teh stvari pomembno vpliva nate, vse skupaj pa se seštevajo in te obremenjujejo. Praviš, da se počutiš brezupno, mi lahko poveš več o tem? Kako tvoj brezup izgleda iz dneva v dan?
Vedi, da nisi sama. Če potrebuješ takojšnjo pomoč, lahko vedno pokličeš TOM telefon na števil 116 111, kjer so svetovalci na voljo vsak dan od 12. do 20. ure. Če potrebuješ pomoč izven navedenih ur, pokliči SOS telefon na 080 11 55, dosegljivi so 24 ur na dan. Predlagam, da še ta teden obiščeš Center za duševno zdravje otrok in mladostnikov ali svetovalnico Posvet, kamor lahko greš brez napotnice. Tam boste lahko pripravili načrt pomoči, da se ne boš več počutila brezupno ter da ti bo nekdo pomagal prebroditi te občutke.
Predlagam, da se razredniku izogibaš kot je le mogoče. S čim te prizadane vedno znova? Lahko te situacije zapišeš? Jih lahko deliš z mano? Tvoji zmedeni občutki so običajni, saj je razrednik na poziciji moči, v odnosu med vama pa je potrebno potegniti jasno mejo in on je odgovoren zanjo. Občutke do njega, bolečino in prizadetost lahko raziščeš v varnem terapevtskem odnosu, ko poiščeš pomoč. Strokovnjaki za duševno zdravje ti bodo pomagali s strategijami za spoprijemanje z bolečino in razočaranjem.
Kaj meniš? Si pripravljena, da poiščeš pomoč? S temi občutki ti ni treba biti sama.
Pošiljam ti velik objem.
Ajda Novak, mag. psihologije