pozdravljeni, v zadnjih dveh tednih sem pri dveh predmtih, ki mi ne gresta (mat in fiz) dobila negativno oceno in ne vem kako bom to popravila poleg vseh drugih ocenjevanj, ki jih imam. Zaradi tega me zelo skrbi...zdi se mi da imam preveč stvari in sploh ne vem kje naj začnem, poleg tega pa, ko me začne skrbeti izgubim vso motivacijo in začnem obupovati. Hodim v 3. letnik gimnazije in vse kaže na to da bom letos dobra in ne prav dobra in skrbi me, da ne bom prišla na tisti študij na katerega bom želela zaradi preslabih ocen. Vse skupaj mi je trenutno zelo težko, saj sem res bila prepričana da bom lahko prav dobra pa vse kaže na to, da mi ne bo uspelo. Res bi potrebovala nasvet kako premagati te skrbi in kje najti motivacijo... še nikol se nisem počutil tako obupane in zaskrbljene.
Hvala za vašo pomoč!
Uredništvo
Nives Laul

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Iz tvojega pisanja se čuti stiska, ki jo doživljaš, ko razmišljaš o (preteklih in prihodnjih) ocenjevanjih, ki te čakajo, in o tem, kakšen pomen jim pripisuješ za svojo prihodnost. Poskusiva tvoje tegobe malce razčleniti in razmisliti on njih.
Najprej morda dejstva, ki jih naštevaš že sama. Ko razmišljamo o vpisu na fakultete, se v primeru omejitve vpisa na nek program upošteva zaključen uspeh v 3. in 4. letniku ter skupni dosežek na maturi. Teža uspeha v zadnjih dveh letnikih v tej enačbi je 40%. Same omejitve nihajo malce gor in dol, neki trendi višine točk, ki so potrebne za vpis na posamezen program, pa so vidni v posameznih časovnih obdobjih. Po domače povedano, lahko ti z neko določeno verjetnostjo danes pričakuješ, da bo za vpis na določen program verjetno potrebno imeti določeno število točk. Poudarjam: z določeno verjetnostjo. To nujno ne pomeni, da bodo omejitve zate v letu, ko se boš prijavljala za vpis na fakulteto, tako visoke, kot so bile lani, predlani itd. Zavedati se je treba tudi, da je ogromno študijev, ki imajo nizke omejitve, ali pa jih sploh nimajo.
Prav tako v tem trenutku lahko le z določeno verjetnostjo rečeš, kakšen bo tvoj uspeh v 3. in 4. letniku. Iz izkušenj lahko rečem, da je večini dijakov 4. letnik lažji kot 3. letnik; razlog je število predmetov, saj iz predmetnika 'izginejo' skoraj vsi nematuritetni predmeti: v gimnaziji ostanejo MAT, SLO, ANG (oz. tuj jezik), dva izbirna predmeta na maturi (ki sta običajno dijakom blizu in lažja) ter zgodovina, športna vzgoja in drugi tuj jezik - naslednje leto se boš torej znebila fizike ;). Hočem reči, da nikar naprej ne obupuj. Naredi, kar zmoreš, to je tisto, na kar lahko vplivaš. Če bi ugotovila, da je vse skupaj vendarle prevelik zalogaj zate, pa lahko razmisliš tudi o drugih možnostih, drugih šolah. Poti do cilja je vedno več in nobena pot ni enosmerna.
Vsekakor bi ti svetovala, da se oglasiš v vaši svetovalni službi. Tam boš lahko predebatirala svoje študijske želje in realne možnosti, da si sprejeta na želeni program. Poleg tega se boš lahko pogovorila o svojih skrbeh in stiskah. Pogovor je v tvojem primeru vsekakor pogovor, zato zberi pogum in potrkaj na vrata svetovalnega delavca. Če slučajno tam ne bi našla podpore, pa se lahko obrneš na Posvet na NIJZ, v zvezi z nadaljevanjem šolanja pa tudi na Zavod za zaposlovanje, kjer imajo svetovalce z znanjem o študijskih možnostih. Želim ti poguma in moči, da oddelaš 3. letnik in poiščeš pravo pot zase.
Prijazen pozdrav
Nives Laul, univ. dipl. psihologinja