Pozdravljeni,
Končujem 9 razred ter vpisala še bom v srednjo šolo-smer predšolska smer,zanima me ali je šola težka ter ali lahko po končani šoli grem na faks za psihologijo ter katere možnosti še imam.
Lp
Uredništvo
Helena Maher Resinovič

Odgovor svetovalke:
Zdravo.
Ali je nek srednješolski program zahteven je vprašanje, na katerega bi različni dijaki zelo različno odgovorili ... Gre za štiriletni strokovni program, ki se zaključi s poklicno maturo iz štirih predmetov. Gotovo je manj zahteven od gimnazijskega programa in hkrati precej zahtevnejši od triletnih poklicnih programov. Večina učencev, ki se vpisujejo v štiriletne strokovne programe, dosega v OŠ prav dober ali dober uspeh (šole se kar razlikujejo med sabo, nekatere imajo omejitev vpisa, druge ne ...), nekaj pa je tudi odličnih.
S poklicno maturo se lahko dijaki vpisujejo v visokošolske strokovne programe, ne pa tudi v univerzitetne. Psihologija je npr. univerzitetni program, za katerega je potrebna splošna matura. So pa s poklicno maturo in t. i. "5. predmetom" splošne mature dostopni NEKATERI univerzitetni programi; vpisne pogoje boš najbolj zanesljivo preverila v Razpisu za vpis, ki izide vsako leto konec januarja za tekočo generacijo maturantov. Gotovo lahko stopiš tudi do šolske svetovalne delavke, ki ti bo pomagala poiskati relevantne informacije.
Izkoristi informativna dneva, ki bosta 14. in 15. februarja 2025; pomembno je, da si v živo ogledaš šole in primerjaš programe in vzdušje.
Želim ti uspešno nadaljevanje 9. razreda in te lepo pozdravljam.
mag. Helena Maher Resinovič, univ. dipl. psihologinja