Zakaj so vsi profesorji tako strogi. Zahtevajo prevec in sem komaj začela prvi letnik. Rada bi se prepisala na lažjo šolo, ampak mi to ne dovolijo. Učim se celi dan in nimam časa za druženje. Kaj naj storim?
Lep pozdrav.
• Uredništvo
Nives Laul

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena, draga prvošolka ;).
Nisi napisala, na kateri šoli si, a glede na to, da pišeš, kako je težavno in da bi 'ušla' na lažjo šolo, si morda na gimnaziji? Morda si na strokovni šoli in razmišljaš o poklicni šoli? No, ne glede na to, kje si, očitno trenutno doživljaš srednjo šolo kot zelo zahtevno, profesorje pa kot drugačne (bolj stroge, bolj resne, ...) kot si jih bila vajena v OŠ.
Začetek srednje šole je za veliko večino 'prvošolcev' stresen, saj zahteva, da se kar hitro navadite na novo okolje - sošolce, učitelje, prostore, urnike, vožnjo v šolo itd. Starši na drugi strani se zavedajo, kakšna sprememba je to za vas, hkrati pa se bojijo, da ne boste imeli pozitivne izkušnje, da morda ne boste (dovolj) uspešni, da ne boste sprejeti v novi sredini, ... Skratka, preizkušnja ne le zate, ampak tudi za starše. Ki, ugibam, na tvojo idejo o prepisu razmišljajo, da si prehitra v svoji želji po lažji šoli. To je morda res: ocenjevanja so se komaj dobro začela, ne poznate se še dobro s sošolci in učitelji, vse skupaj je še zelo 'sveže'. Tudi od tvojih pričakovanj pred začetkom srednje šole je odvisno, kako se sedaj počutiš - koliko si si želela prav na to šolo in kako si si predstavljala, da bo vse skupaj izgledalo, ko boš tu? Pa koliko si navajena delati za šolo še iz OŠ - se znaš in zmoreš učiti?
Dejstvo je, da nekatere šole, predvsem gimnazije, od dijakov zahtevajo, da učenju namenijo večino ali celo ves svoj prosti čas - odvisno od tega, kako hitro se učiš, kako učinkovita si pri tem, pa tudi, kakšni so tvoji cilji glede ocen, saj nekateri niso zadovoljni z manj kot recimo prav dobro ali odlično oceno, spet drugi se trudijo za minimum. Pogovori se sama s sabo, zakaj si izbrala prav to šolo in koliko si pripravljena vložiti, da na njej ostaneš. Večina srednješolcev ima manj časa za druženje, kot ga je imela v OŠ. Bolj kot je program zahteven, manj je tega časa. Vsak pa mora pri sebi pretehtati, kaj mu je v nekem trenutku pomembneje.
Predlagam ti, če tega še nisi naredila, da potrkaš na vrata svetovalne službe in se dogovoriš za en pogovor o svojih občutkih, željah, strahovih. Skupaj boste razmislili, kaj bi bilo zate najbolje, hkrati pa ti bo lažje, če boš svojo stisko z nekom, ki te bo razumel, delila.
Želim ti, da se uspešno prilagodiš na nove zahteve in greš z boljšimi občutki v nadaljevanje šolskega leta.
Nives Laul, univ. dipl. psihologinja
• Ot
Otica
Razlago rabim pri učenju
Večkrat imam težav z učenjem
• Uredništvo
Nives Laul
Odgovor svetovalke:
Pozdravljen/-a.
Na kratko je težko odgovoriti na vprašanje glede težav pri učenju. Večina osnovnih in srednjih šol (slednje to naredijo za dijake 1. letnikov) enkrat letno izvede delavnice učenja učenja, na katerih obravnavajo prav to temo: kako se učiti, kako se organizirati, kako najti motivacijo za učenje ... Poleg tega, da počakaš na te ure učenja učenja, ti predlagam, da se oglasiš v svetovalni šoli in se dogovoriš za termin s svetovalnim delavcem, ki ti bo pomagal, potem ko se bosta pogovorila in ugotovila, kje imaš težave. Če bosta ugotovila, da imaš kakšne specifične, manj običajne težave pri učenju, pa te bo svetovalni delavec usmeril naprej na ustrezne preglede.
Želim ti uspešno osvajanje nove veščine, kar učenje gotovo je - s tem se ne rodimo in nam ne 'pade na glavo', ampak se moramo tudi učenja naučiti. Zato kar pogumno - če boš vztrajal/-a, ti bo uspelo!
Lep pozdrav
Nives Laul, univ. dipl. psihologinja