Zdravo,
V šoli imamo problem, in sicer tak da je nekdo mojim sošolkam govoril da sem govorila grde stvari za njihovimi hrbti, kar pa nisem. Sedaj vse punce vrjamejo te osebi, ki pa nevem kdo je saj mi niso povedale. Sama ne vem kaj naj naredim saj je edino kar mi gre po glavi njihovi pogledi.
Bi mi lahko kdo tu pomagal?
Hvala lp
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena!
Praviš, da si v stiski zaradi govoric, ki jih je nekdo na tvoji šoli začel o tebi širiti, tvoje prijateljice pa ti na besedo ne verjamejo. Zanima te, kaj lahko storiš, da se tvoja situacija izboljša. Predstavljam si, da ti je v tej situaciji kar neprijetno.
Za začetek bi ti rada sporočila, da pravo prijateljstvo ne temelji na zbadanju in zamerah, ampak temelji na vzajemnem spoštovanju, odprti, asertivni in iskreni komunikaciji. Asertivna oziroma odločna komunikacija pomeni, da v komunikaciji z drugimi deluješ odprto, odločno in samozavestno, obenem pa upoštevaš, razumeš in spoštuješ mnenja in občutke drugih. Kaj lahko ti storiš, v situaciji, v kateri si se znašla?
Predlagam, da se poslužiš asertivne komunikacije - stopi do prijateljic in bodi z njimi iskrena glede svojih občutij. Pravi prijatelji ti bodo zmeraj pripravljeni prisluhniti. Zaupaj jim, da se ob njihovem početju ne počutiš prijetno - lahko jim podaš primerjavo, da se tudi same na tvojem mestu ne bi počutile najbolje, če bi prijateljice kar slepo verjele neresnicam, ki so jih slišale s strani drugih ljudi. Tako se bodo bolj verjetno lahko postavile na tvoje mesto in spregledale, kako se počutiš v tej situaciji.
Želim, da se ta neprijetna situacija zate čimprej razreši. Če imaš še kakšno vprašanje zame, sem ti na voljo.
Lepo bodi!
Sara Holjević, dipl. psihologinja (UN)