Hojla, imam nekaj uprašanj.  stara sem 14 let in mam težave z učenjem. Lansko leto sem bila v uspehu  prav dobra, letos ko sem pa prišla v 9 razred pa imam že na samem začetku 3 enke ki jih lansko leto SPLOH NISEM IMELA. situacija me grozno skrbi saj so moje sanje bile vedno postati veterinarski tehnik kar mi pa 100% nebo uspelo saj imam skupaj od vseh let 88 točk. ker se ponoči zelo sekiram za moje ocene, saj nas večina ni doma( starši me silijo da grem na gore hodit pa to saj je zelo lepo ampak me zelo skrbi za ocene) samo še 4 dnevi so do šole in takoj po počitnicah bom uprašana zelo  veliko stvari(biologijo in kemijo geografijo zgodovino fiziko)in učiteljica za bio je rekla da bom uprašana v četrtek takoj po počitnicah. zaradi strahu pred ocenami sem veliko ostajala doma in sedaj nimam snovi (zaradi slabih ocen nimam telefona samo še računalnik imam, pa še tel. št. mi starši ne pustijo). zelo me je strah in rada bi naredila samoumor saj me je strah hoditi v šolo. punce se mi smejijo kadar dobim slabo oceno in jaz imam veliko problemov s samozavestjo. Razmišjam da bi rekla staršem da se slabo počutim in bi tako "pršpricala" pouk kar pa vem da ni prav. ponoči sploh nemoram spati ker prejokam večino časa. imam inštrukcije ampak snovi še vedno ne razumem pa še mama jih bo nehala plačevati saj ne hodi v službo, in je postalo vse drago zanjo. nevem kako naj se lotim vsega saj se vse učim ampak nerazumem in trenutno mislim da je samoumor še najbolša rešitev. Vem da sem zelo neumna ker jokam saj se to za moja leta najbrž ne spodobi ampak me je zelo strah.
lp
• Uredništvo
Urška Koštomaj

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
najprej naj poudarim, da ni nič narobe s tem, da jočeš. Ljudje jočemo, saj tako lažje prebrodimo trenutno stisko. Dobro je, da spraviš čustva iz sebe. Dobro je, da se jih zavedaš. Da jih povežeš s situacijo. Razumem, da ti je trenutno težko in ne najdeš rešitve, a s samomorom ne boš rešila zadev. Potrebno je najti rešitev in način kako se lotiti stvari. Vedno obstaja način, tudi če ga trenutno ne vidiš ali se ti zdi rešitev neizvedljiva.
Praviš, da te je strah hoditi v šolo. Težavo bi rada rešila tako, da bi nehala hoditi v šolo. Vesela sem, da sama veš da to ni prav in navsezadnje ne bi ničesar rešila na ta način. Snov bi se ti nabrala, razlago bi izpustila, težje bi se učila in pridobila dobro oceno. Torej to ni rešitev. Potrebno si je organizirati proces učenja. Pregledati pri katerih predmetih moraš še kaj opraviti, urediti si zapiske, razdeliti snov za učenje po dnevih, tekom dneva. Si pripraviti prostor za učenje (miza, soba). Dovolj spati in se zdravo prehranjevati, se gibati in tako skrbeti za zdrave možgane. Poiskati pomoč učiteljice, prijateljice, inštruktorja, svetovalne delavke, posnetkov razlage snovi na youtubu in drugih portalih itd.
Prav je, da si pozorna na to, kako se učiš. Ali se res učiš, bereš, si razlagaš snov, ponavljaš na glas ali samo bereš in se učiš na pamet, čas teče, sama pa se ne naučiš kaj dosti. Torej potrebno je preveriti kako kvalitetno se učiš. Vedno se uči tako kot, da boš to snov kasneje razlagala drugemu - razlagaj si s svojimi besedami, kako ti kar prebereš, razumeš. In seveda ponavljanje, to je bistvo učenja.
In tudi če se zgodi, da ti ne uspe priti na želeno srednjo šolo, nič hudega. Mogoče tako mora biti. Mogoče se vpišeš na drugo šolo in tekom leta preveriš ali imajo prosto mesto in se lahko morda prepišeš. Morda končaš določeno srednjo šolo in se vseeno kasneje vpišeš na podobno smer. Možnosti je veliko. Predstavljaj si svojo pot ne le kot ravno potko ampak kot ravno potko z več poti v levo in desno smer. V vsakem trenutku se namreč lahko odločiš za novo smer. Ni 'pravilna' le tista začrtana ravna potka, če kdaj zaviješ na stranske poti morda ugotoviš, da ti je bila ta potka celo namenjena.
Tu smo zate!
Urška Koštomaj, mag. psihologije
• Pr
Prosimzapomoč
Hey hvala za odgovor. Ampak dobila sem v tem tednu kar nekaj slabih ocen, plus to pa mi ni omogočeno spati kolikor želim saj mi bratec nepusti ugasniti luči ker se še igra oz. Povzroča hrup da nemorem spati čeprav sem povedala mami ona pravi da je še majhen (za povzročanje ran na mojih rokah in nogah seveda ni). Ali je obisk psihologa oz psihiatra brezplačen in ali grem lahko brez dovoljenja staršev k njemu(vzrok je da moja mama nasprotuje proti zdravnikom ginekologom psihiatrom itd.).
Lp
• Uredništvo
Urška Koštomaj
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
spalna rutina je zelo pomembna, predvsem za mlajše otroke. Omenjaš bratca, ki je majhen. Prav je, da si mami omenila težavo glede spanja in prav je, da pri tem vztrajaš. Spomnim pa te naj na primerno komunikacijo, ki je ključ za dosego željenega.
Omenjaš rane na rokah in nogah. Bi želela povedati kaj več o tem?
Če želiš obiskati psihologa se lahko sama naročiš in dogovoriš za obisk v Centru za psihološko svetovanje Posvet (https://posvet.org/). Svetujejo mladostnikom med 14. in 18. letom, svetovanje pa je brezplačno. Poskusi.
Želim ti vse dobro!
Urška Koštomaj, mag. psih.
Urška Koštomaj, mag. psihologije