Pozdravljeni,
ta teden se je odvijal vpis v srednje šole in imam nekaj vprašanj o tem.
Končala sem 9. razred kar uspešno, ampak se mi glede na moje število točk ni uspelo vpisati na gimnazijo. Odločila sem se za predšolsko vzgojo. Že od nekdaj zelo rada delam z otroci in moram priznati, da mi to delo tudi zelo gre. Ker pa še nisem sigurna kaj bi zares rada počela v življenju, me zanima kakšne so poti iz predšolske srednje šole na fakulteto? Za katere fakultete se lahko odločim in kaj če me po končani srednji šoli ne bo več veselilo delo z otroci?
Imam občutek, da tudi moje starše malo skrbi, saj sem si od vedno želela na gimnazijo ravno zaradi tega, ker nisem vedela kaj bi počela v življenju. Meni je sicer zelo všeč to, da sem se vpisala na predšolsko vzgojo, ampak mislim, da so moji starši vseeno zaskrbljeni, ker se zna zgoditi, da mi čez nekaj časa to ne bo več všeč.
Zelo bom vesela vašega odgovora.
Lep pozdrav
• Uredništvo
Nives Laul

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Če te prav razumem, si sedaj vpisana v prvi letnik predšolske vzgoje, kar je tebi v redu in te ta smer zanima, tvoji starši pa so malce bolj negotovi. Starši imajo glede svojih otrok obilo skrbi, ena večjih je ta, da bodo dobro izbrali svojo izobraževalno in poklicno pot. Svetovalne delavke že na informativnih dnevih velikokrat dobimo vprašanja o tem, kaj lahko posameznik z določeno izobrazbo počne in kako je s študijskimi možnostmi.
Verjamem, da je vse za nekaj dobro in to, da si sprejeta na predšolsko vzgojo, kjer se boš izobraževala za poklic, ki se ti zdi primeren zate, je tako lahko dobra odskočna deska za tvojo pot naprej. Ko boš končala to smer, lahko nadaljuješ študij na predšolski vzgoji in postaneš diplomirana vzgojiteljica - to je diploma 1. stopnje bolonjskega študija. Če takrat želiš končati še drugostopenjski študij, ti je to odprto v mnoge smeri, npr. v smeri pedagogike, razrednega pouka, poučevanja, inkluzivne pedagogike, ... Vpišeš se lahko tudi na kakšen drug visokošolski študijski program, razen na fizioterapijo v Ljubljani, ki dovoljuje vpis le z zdravstvene smeri. Seveda pa vsaka strokovna šola, ki se zaključuje s poklicno maturo, ne nudi vpisa na univerzitetne študije; na nekatere se je mogoče vpisati s poklicno maturo in dodatnim predmetom na splošni maturi, zagotovo pa ne na vse (če te zanimajo kakšni specifični študiji, si poglej razpis za vpis na fakultete na povezavi Razpisi za vpis javni koncesionirani - EVŠ - Spletni portal (gov.si), ob tem te opozarjam na dejstvo, da se bodo razpisani pogoji marsikje spremenili od vpisa v študijsko leto 2024-2025).
Če se ti vse to zdi preveč informacij, da bi jih zmogla pregledati sama, ti priporočam, da se septembra obrneš na šolsko svetovalno službo v srednji šoli in ti bodo pomagali razmišljati.
Želim ti lepe počitnice in dober začetek srednje šole.
Nives Laul, univ. dipl. psihologinja