Zdravo.
Stara sem 13 let, hodim v osmi razred.
Že več časa se spopadam s problemi, da me je strah naročiti karkoli, začeti pogovor z ljudmi, ki mi niso blizu, strah, da bi me ljudje obsojali, če bi rekla ali naredila karkoli narobe. To me res teži in se počutim grozno. Nevem, če je to socialna anskioznost, vem samo, da je z mano nekaj narobe. In to se je pojavilo šele kakšno leto nazaj, ko se je začel koronavirus.
Kaj bi lahko to bilo? Je to res socialna anksioznost? Kaj narediti, da bi to izvenelo?
Hvala za vaš odgovor.
• Uredništvo
Tina Rzeničnik Uršič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Po tem, kar si zapisala bi lahko do neke mere trdila, da so to simptomi socialne anksioznosti, seveda pa bi bilo dobro preveriti širšo sliko: v smislu raziskovanja problemov v okviru tvojega vsakodnevnega funkcioniranja. Če te opisane stvari omejujejo v vsakdanu, kar iz tvojega zapisa sklepam da drži, bi ti svetovala kliničnopsihološko obravnavo v živo.
A bi ti bil ta moj predlog sprejemljiv, torej da poiščeš psihološko pomoč v okviru zdravstvenega sistema? Te težave se da učinkovito razreševati in trdno verjamem, da boš to premagala, a veliko lažje bi šlo v živo.
Lep pozdrav,
Tina Rzeničnik Uršič, mag. psihologije, spec. klinične psihologije