Pozdravljeni!
Meni se anksioznost še zmeraj bolj poslabšuje. V ponedeljek imam govorni nastop pred razredom in nevem kaj naj naredim. Ko govorim pred razredom komaj diham in nevem kako bom lahko sploh govorila... Kako bi lahko zmanjšala stres? (in tudi nihce ne ve da jo imam, zato me je tudi strah da se bi norcavali...) -
vi
vilinka123
Živijo!
Točno vem, kako se počutiš, ker imam tudi sama že kar nekaj časa težave s tem. Svetovala bi ti, da se pred vsako tako stresno situacijo najprej dobro pripraviš(v tem primeru se dobro naučiš za govorni nastop), da boš bolj sigurna, potem se pa lepo umiriš, zadihaš in izpelješ po svojih najboljših močeh. Če si po naravi bolj perfekcionistka, kot jaz, ti bo pomoje zelo pomagalo tudi, če nisi prestroga do sebe in si ponavljaš, da ne bo konec sveta, tudi, če se kje zmotiš, ker je to samo predstavitev, nič drugega. Poskušaj misli obrniti tudi na pozitivo, tako, da si že predstavljaš scenarij, kako boš uspešna in boš odlično predstavila svoj govorni nastop. Ni enostavno, ampak se da in verjamem, da ti bo sčasoma uspelo! U got this! :)Citiraj
Uredništvo
Nives Laul

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena.
Tvoj govorni nastop je sedaj že mimo - kako ti je šlo, si ga uspela izpeljati? Težave, ki jih opisuješ, niso redkost med učenci in dijaki. Žal se je po vrnitvi v šole po karanteni anksioznost pred ocenjevanji in javnim nastopanjem začela pojavljati še pogosteje kot prej, marsikdo se je s tem srečal prvič.
Preprostega odgovora, kaj narediti, ni. Vilinka je lepo napisala nekaj načinov za premagovanje težav, ki jih opisuješ: preusmerjanje pozornosti, vizualizacija situacije vnaprej (kot priprava na nastop), dobra pripravljenost, ozaveščanje, da nastop ne bo usoden ne za tvojo oceno pri predmetu, ne za tvoj položaj v razredu... Ljudje smo naravnani tako, da želimo ugajati svoji okolici, saj nam sprejetost s strani drugih veča možnost preživetja oz. (v današnjih časih) uspeha. Želimo si pripadati in biti zaželjeni. Hkrati je dejstvo, da v obdobju mladostništva sicer imamo občutek, da nas vrstniki opazujejo in presojajo, a je istočasno res, da se mladostnik ukvarja predvsem sam s sabo. Večina tvojih sošolcev tako ne razmišlja o tem, kako se boš odrezala in te ne ocenjuje, ko stojiš pred tablo. Vem, vedno so v razredu 'jezični' posamezniki, a s takimi 'junaki' se ni vredno obremenjevati - veš, najbolj glasni so običajno tisti, ki imajo s sabo največ težav.
Priporočala bi ti, da o svojih težavah vendarle s kom spregovoriš - s starši, svetovalnim delavcem, razrednikom. Tako se boš razbremenila, pomagali ti bodo najti tebi ustrezen način soočanja s tesnobo, ti odprli kakšen nov pogled na situacijo, predvsem pa ti bodo v oporo in zavedanje, da nisi sama. Pomaga tudi, če sošolci vedo, da imaš težave z javnimi nastopi - morda bi te presenetili, če bi ugotovila, da zmorejo pokazati razumevanje in empatijo, ter da tudi marsikdo med njimi doživlja podobno. Vse to je mogoče narediti ob sodelovanju s svetovalnim delavcem in razrednikom, če bi skupaj ugotovili, da je to mogoče in koristno.
Če sklenem, nikar ne obupaj. Še naprej išči načine pomoči in ljudi, ki se jim lahko zaupaš. Tudi tukaj si seveda vedno dobrodošla ????.
Želim ti vse dobro, vesela bom, če boš sporočila, kako ti gre.Nives Laul, univ. dipl. psihologinja