Dober dan
letos sem zacel hoditi v srednjo in s tem tudi v dijaski dom. Sicer mi je res vsec a velikokrat se mi zdi da sem sam brez prijateljev. Ko se pogovarjam samo z enim ni problema, ko pa je zraven vec ljudi pa sem cisto tiho nic ne recem ker me sploh ne poslusajo ceprav se trudim vkljuciti. Zdi se mi da se z mano vsak pogovarja le ko zraven ni nikogar drugega- kot da sem le rezerva. Je to normalno?
hvala
• Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljen,
hvala, ker si nam zaupal in nam pisal. Če prav razumem, te moti, da ti “novi prijatelji” oz. tisti, s katerim se ena-na-ena čisto dobro razumeš, v družbi ne posvetijo pozornosti in te ne poslušajo. V novem okolju, kjer se srečuješ z novimi ljudmi, ni nič nenavadnega, da se tako počutiš. Ponavadi je potrebno nekaj časa, da se vsi privadijo na novo okolje in da se vzpostavijo malo bolj trdni prijateljski odnosi.
Če čutiš, da te drugi v skupini ne poslušajo ali ne vključujejo v pogovore, ti predlagam, da se ne obremenjuješ pretirano s tem, kakšen vtis boš naredil na druge. Poskušaj biti sproščen, pristen in seveda tudi spoštljiv. Pomembno je, da pokažeš interes za vsebino pogovora in da znaš poslušati. Morda se lahko poskusiš vključiti v skupinske pogovore s postavljanjem vprašanj ali s komentiranjem vsebin, ki so tebi in ostalim všeč. Lahko pa poskušaš nadgraditi svoje komunikacijske veščine. Verjamem, da imaš veliko zanimivih idej, ki jih lahko ponudiš družbi.
Pomembno se je zavedati, da tesna prijateljstva ne nastanejo čez noč, ampak zahtevajo kar nekaj skupnega časa. Predlagam ti, da se vključiš v skupinske dejavnosti, npr. kakšne športne aktivnosti ali skupinske projekte, saj ti to lahko olajša navezovanje stikov in prijateljstev.
Upam, da boš kmalu razrešil problem in navezal nova prijateljstva, ob katerih se boš dobro počutil.
Želim ti veliko sreče in uspehov ter te lepo pozdravljam,
Martina Bošnjaković, dipl. psihologinja (UN)