V ponedeljek imam valeto in morep pred vsemi starši in učitelji neksj predstaviti in me zanima ali imate kakšen nasvet da bom manj živčna. Ker že ko imam predstavitev v razredu komaj da govorim sedaj je pa to še več publike in me je strah da ko bom bila na vrsti za nastop, da jo začela govoriti in pom vse zamešaka in da se mi bo zatikalo in da bom komaj da govorila. Nočem vsem pokvariti valete  zato vas lepo prosim da mi pomagate ali pa vsaj date kakšen našet za mojo social anxiety
• Ar
Arči
V svoji knjigi anekdot, v poglavju Redki ohranjeni prebliski iz slavne Grške Antije, je avtor Slavko Krušnik, objavil naslednjo anekdoto:
"Pred svojim prvim javnim govorom je imel Alcibiad hudo tremo. Sokrat ga je vprašal:
"Čuj, Alcibiad, ali be te bilo strah govoriti med štirimi očmi z branjevcem Aristonom ali čevljarjem Leandrom?"
"Niti najmanj ne," je odgovori Alcibiad.
"Zakaj pa se potem bojiš govoriti, če ju vidiš skupaj?"
Ko boš pričela govoriti se spomni te anekdote, pa ne boš ničesar pomešala, misli, da imaš govor pred prijateljico ali sošolko. Pa bo šlo. Vsi imamo kdaj tremo. Ko sem še študiral se na izpitu nisem spomnil niti enega stavka. Bil sem prepričan, da padem, pa me je profesor razumel, dal mi je čas, da sem se zbral, pa je šlo, še bolje kot sem pričakoval.
Tudi tebi bo govor tekel kot namazan, reči nekomu, da te snema. Da se boš doma v miru pogledala.
• ne
neli
ali imate lalšno rešitev za to????
• Ar
Arči
Draga Neli, obstajajo medikamenti, ki jih lahko predpiše le zdravnik. Vendar nisem prepričan, da je to najbolj pametna rešitev.
Veš trema je le trema. Morala bi se že davno vpisati v kakšno amatersko gledališko skupino, sicer pa, danes je že petek, kmalu bo ponedeljek. Pokliči osebno zdravnico.
• Uredništvo
Tina Rzeničnik Uršič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena Neli.
Se opravičujem za pozen odgovor. Torej čudežnega zdravila za tremo oziroma povišano stopnjo tesnobe ni. Če je tesnoba tako izrazita, da nas pomembno ovira v našem vsakodnevnem funkcioniranju so seveda na voljo tudi zdravila, a menim, da to v tvojem primeru ni.
Najbolj učinkovito pri spopadanju s tremo in pri vseh vrstah anksioznosti je izpostavljanje, bolj pogosto kot je, manj je treme. Neka zdrava mera treme je seveda dobrodošla, saj nas pripravi na način, da damo vse od sebe, da se dobro izkažemo. Velikokrat tremo spremljajo intenzivni telesni občutki (npr. povečano potenje, tresenje glasu, povišan srčni utrip), ki pa so obvladljivi in minejo. Najbolj pomembno je, da se ne izogibamo dogodkom, ki so stresni. Z izpostavljanjem se namreč naučimo, da zmoremo obvladovati naša čustva in vedenja. Skoraj vsi smo nervozni pred javnim nastopanjem, še sploh če nam dogodek veliko pomeni (in valeta zagotovo je pomemben dogodek v tvojem življenju). In tudi če se ti kakšna beseda zatakne, ni konec sveta, vsem se to kdaj zgodi. Pred nastopi je pomembno, da se poskušamo karseda umiriti (tehnika trebušnega dihanja na primer je zelo uporabna in učinkovita).
Tako naši možgani dobijo signal, da situacija ni nevarna za nas in zato se posledično tudi naše telesne reakcije zmanjšajo in so manj moteče.
Kako ti je šlo včeraj? Sploh ne dvomim, da odlično, a me vseeno zanima kako si vse skupaj doživela.
Lepo te pozdravljam in se še enkrat opravičujem za pozen odgovor,
Tina Rzeničnik Uršič, mag. psihologije, spec. klinične psihologije