Pozdravljeni!
Pred več kot dvema letoma so mi odstrani fiksni zobni aparat in mi namesto njega namestili fiskni retainer (na spodnje in zgornje zobe, poleg tega imam za zgornje zobe tudi snemni aparati, ki ga nosim enkrat na teden). Problem je, da se mi na zobeh kljub temeljitemu čiščenju nabira zobni kamen, z žičko težko žvečim, pa še skrbi me, da bi se mi pod njo naredil karies.
Ali veste, če kje v Sloveniji ponujajo možnost samoplačniške izdelave snemnega retainerja? Ni mi ga problem nositi vsako noč (ali tudi čez dan), samo teh žičk res ne želim več.
• Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
za začetek bi rada omenila, da se zobni kamen nabira pri vseh ljudeh, ne glede na to ali imajo zobni aparat, retencijsko žičko ali nič od tega. Temu se žal ni mogoče izogniti zaradi vnosa hrane, sestave sline in življenskih navad na splošno. V kolikor pa imaš težave z žvečenjem, ker te moti žička, svetujem, da to poveš svojemu zobozdravniku, saj te v nobenem primeru ne sme motiti med ugrizom ali govorom. Prav tako se prosim posvetuj z zobozdravnikom, če ti lahko ponudi kakšno drugo vrsto retencije.
Lep pozdrav,
dr. Stella Sekulić, dr. stom., spec.