Spoštovani,
prek časom mi je umrl pes, ki sem ga imel sedem let. Zaradi tega sem še vedno zelo žalosten in veliko razmišljam o njem. Zanima me, kako bi lahko dosegel, da se pomirim oziroma sprijaznim s tem, da psa več ni. Prosim za kak konkreten nasvet.
Hvala že vnaprej in lep pozdrav
Žalostni osmošolec
• Uredništvo
Ana Lampret

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
Najprej bi ti rada izrazila iskreno sožalje ob izgubi tvojega psa. Smrt hišnega ljubljenčka je zelo boleča izkušnja, in normalno je, da se počutiš žalostnega in ga pogrešaš.
Naštela bom nekaj načinov, kako lahko olajšaš svojo žalost in se postopoma sprijazniš z izgubo.
Najbolj pomembno je, da si dovoliš čutiti svoja čustva. Ne poskušaj jih potlačiti ali se pretvarjati, da je vse v redu. Žalovanje je povsem normalen proces in vsak ga doživlja po svoje.
Dostikrat pomaga, da čustva izrazimo tudi navzven. To lahko narediš na različne načine - s pisanjem dnevnika, risanjem ali pogovorom s prijatelji in družino. Predvsem dobro se je pogovoriti z ljudmi, ki razumejo, kaj doživljaš. To so lahko člani tvoje družine, ki prav tako kot ti žalujejo za vašim hišnim ljubljenčkom.
Morda lahko ustvariš nekaj posebnega v spomin na svojega psa, kot je album s fotografijami, risba ali mali spominski kotiček v svoji sobi.
Včasih pomaga, da se držiš svoje običajne dnevne rutine in poskusiš vanjo vključiti čim več aktivnosti, ki te veselijo ali te sproščajo. Fizična aktivnost, kot je šport ali sprehodi, lahko pomaga pri obvladovanju žalosti.
Kot zadnje je pomembno, da si daš čas za žalovanje. Ne pričakuj, da boš takoj prebolel izgubo. Sčasoma bo bolečina postala manj intenzivna. Če ugotoviš, da se ne moreš spopasti z žalostjo sam, ni nič narobe, če poiščeš pomoč pri svetovalnem delavcu oz. delavki v šoli ali kakšnem drugem strokovnjaku.
Upam, da ti bodo nasveti v pomoč. Spomni se, da je tvoja žalost povsem normalna in da potrebuješ čas, da v miru predelaš ta čustva.
Lepo bodi,
Ana Lampret, mag. psihologije