Pozdravljeni,
moj maček je pred štirimi meseci poginil, saj sem se zaradi odpovedi jeter morala odločiti za evtanazijo. Zelo sem bila navezana nanj, saj moja družina ni bila vedno psihično dosegljiva, in sem se za čustveno stabilnost vedno zanašala nanj.
Od njegove smrti večino večerov zaspim v solzah. Zaradi tega zadnje čase pogosto igram igre pozno v noč, ker se bojim trenutka, ko bom morala v posteljo saj vem kaj me čaka ko bom sama s svojimi mislimi.
Včeraj sem sanjala o njem. V sanjah sem ga lahko čutila, bila sem srečna, kot da se je vrnil. A ko sem se zbudila, sem ugotovila, da to ni bil on, vsaj po izgledu ne. Njegova dlaka in vzorci niso bili enaki. Imam občutek, da ga pozabljam. Najprej sem ga izgubila fizično, zdaj pa se bojim, da ga izgubljam še v spominu in sam nevem kaj naj.
Zavedam se, da čas zaceli rane, vendar so minili že štirje meseci in ni skoraj nič bolje. Lp.
• Uredništvo
Kiara Katarina Florjanič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Hvaležna sem, da si nam zaupala svojo stisko. Iz tvojih besed je čutiti, kako močna je bila tvoja vez z mačkom. Resnično mi je žal za tvojo izgubo.
Povsem razumljivo je, da si se nanj močno navezala, še posebej, če v družini ni bilo veliko opore ali prostora za izražanje čustev. Žalovanje za hišnim ljubljenčkom, ki je predstavljal pomemben vir varnosti in ljubezni, je lahko zelo boleče. Solze in žalost so normalen del procesa. Žalovanje nima časovnega okvira, vsak izgubo doživlja drugače in v svojem tempu. Po štirih mesecih je rana lahko še vedno zelo sveža, zlasti če se ob tem prebujajo tudi občutki osamljenosti.
Popolnoma razumem, da je zvečer najtežje. Ponoči ostanemo sami s svojimi mislimi in se negativna čustva pogosto še okrepijo. Tudi to, da z igranjem iger iščeš odmik od bolečine, je pogost in razumljiv odziv. Morda bi ti pomagalo, da si zvečer pomagaš z usmerjanjem pozornosti drugam – z glasbo, vizualizacijo zanimivih krajev ali scenarijev, razmišljanjem o stvareh, za katere si hvaležna, ali pa preprosto s sledenjem svojemu dihanju. Si kaj takšnega že poskusila?
To, da se ti maček pojavlja v sanjah, kaže, kako pomemben je bil zate. Dejstvo, da je v njih nekoliko drugačen, ne pomeni, da ga pozabljaš. Takšni strahovi pa so popolnoma normalni. Veliko ljudi se boji, da bodo sčasoma pozabili ljubljeno žival, njihov izgled, vonj. A spomini ne izginejo kar tako. S tabo bo ostal na različne načine. Lahko si ustvariš prostor, kjer hraniš stvari, ki te spominjajo nanj, ali dnevnik, kamor zapišeš lepe trenutke, prilepiš fotografije, zapišeš, kaj ti je pomenil in kako si se ob njem počutila. To je lahko tvoj varen prostor, kamor se vrneš, ko pogrešaš njegov dotik. Imaš kakšne njegove stvari še pri sebi?
Tvoji občutki, strahovi in sanje pa kažejo tudi, da potrebuješ varen prostor, kjer bi jih lahko izrazila. Si o teh stvareh že s kom spregovorila? Pogovor s prijateljico, svetovalno delavko ali terapevtom ti lahko zelo pomaga, da predelaš svojo izgubo. Včasih že to, da nas nekdo posluša, prinese veliko olajšanje.
Če bi kadarkoli želela še kaj deliti ali potrebuješ nasvet, sem tukaj zate.
Lep pozdrav,
Kiara Katarina Florjanič, dipl. psihologinja (UN)