Kako se spopadeš s smrtjo mame?
Grozno je. Vsak dan bolj. Rabiš jo, pogrešaš jo, ne gre brez nje. Ampak nje ni več. Ponoči ne moreš spati, ko končno zaspiš, jo sanjaš. Prebujaš se. Ves čas ti gre na jok. Vse te boli, najbolj te tišči v prsih. Ne vidiš smisla več v ničemer, ker ni več nikogar, ki bi ga lahko vprašal za nasvet.
Šola, služba, dom?
• Ne
Nekdo
Kako se spopadeš s smrtjo mame?
Šola, služba, dom?
Hej,
Tvoja čustva se povsem razumljiva. Smrt starša sploh pa mame je neverjetno boleča. Predlagam ti, da poiščeš pomoč. Ne zadržuj te bolečine v sebi. Zdaj boli bolj kot karkoli drugega na svetu ampak čez čas, mogoče šele leta kasneje se boš lahko spomnila na mamo, na spomine, jo pogrešala ampak še vseeno bila uredu. Pusti si čas, da žaluješ vedi pa da ta grozna bolečina sčasoma, zrnce za zrnce postane bolj znosna.
Nekaj let nazaj mi je umrl oče. Tudi meni se je svet podrl. Tudi jaz nisem morala spat ponoči. Počutila sem se kot da je bolečina večja od mene. Ja leta po njegovi smrti so bilo grozna in tudi zdaj je nekaj groznih trenutkov ampak zdaj manj boli.
Poišči pomoč ko jo rabiš, ljudje te bodo razumeli.
Upam da boš uredu.
-Nekdo
• Ni
Nihče
Žal mi je za tvojega očeta. Res je težko ja. Sploh zdaj na začetku. Dolgo bo še trajalo verjetno, da bom našla kakšen smisel sploh v čem. Kje pa si ti našla pomoč?
• Uredništvo
Maja Krajnc

Odgovor svetovalke:
Draga mladenka,
Hudo mi je, da si se morala tako zgodaj soočiti z izgubo ljubljene mame. Toda v življenju obstajajo stvari na katere preprosto nimamo vpliva. Na nas pa je, kako s bomo odzvali na dogodke, ki so boleči.
Smrt je sestavni del življenja. Vsakega doleti. Slej ali prej. Vsak za ljubljeno osebo žaluje drugače, pri vsakemu pa je potreben čas, da je bolečina manjša in manj ostra.
Človek veliko prenese, če le ima v življenju smisel. Vprašaj se, kaj te je osrčevalo, ko je bila mama še živa? Kaj bi tvoja mama želela? Zagotovo ne, da tako trpiš. Verjetno bi želela, da uresničuješ svoje sanje, da dosežeš tisto, o čemer sta skupaj sanjali. Ko ti je zelo hudo, ji napiši pismo,  morda pojdi na njen grob in se v mislih pogovarjaj z njo. Vprašaj jo za nasvet in premisli o tem, kaj bi ti odgovorila. Veš, nihče zares ne umre, dokler živi v naših  mislih in srcih.
Včasih pomaga tudi prebiranje dobre literature. Toplo ti svetujem knjigo Viktorja Frankla Kljub vsemu reči življenju da.
Nekje je Frankl opisal, kako je pomagal svojemu kolegu.
"Zdaj pa mi dovolite, da se za trenutek vrnem k trpljenju. Morda ste slišali za zgodbo, ki jo imam zelo rad in jo zato pripovedujem poslušalcem. Rad jo imam zaradi tega, ker je uporabna, ker dokazuje, da na trpljenje lahko gledamo iz različnih zornih kotov. Na Dunaju se je starejši zdravnik želel posvetovati z menoj, z namenom, da bi se rešil težke depresije. Povzročila jo je smrt njegove žene. Vprašal sem ga: »Doktor, kaj bi se zgodilo, če bi vi umrli prej, žena pa bi vas preživela?« Na to je odgovoril: »To bi bilo zanjo nekaj groznega. Kako bi trpela«. Takrat sem dodal: »Doktor, ali vidite, da ji je bilo takšno trpljenje prihranjeno.? In prav vi ste tisti, ki ji ga je prihranili. To pa morate plačati s svojim preživetjem in žalostjo zaradi njene smrti.« Starec je naenkrat videl svojo nesrečo v drugačni, novi luči. Revaloriziral je svoje trpljenje tako, da ga je osmislil kot žrtvovanje ženi."
Ali si lahko predstavljaš, kako bi bilo tvoji mami, če bi ti umrla????? in še ena Franklova misel:
Kjer situacije ne moremo spremeniti, se prav tam od nas zahteva, da spremenimo sebe, se pravi, da zorimo, rastemo, preraščamo sami sebe. To pa je mogoče vse do smrti."
Velikokrat pomaga tudi to, da se zakopljemo v delo in da nalogo, ki smo si jo zadali, tudi do konca izpeljemo.
Prihajajoče praznike posveti v mislih svoji mami, hkrati pa poskusi ljudi, ki prav tako trpijo zaradi njene smrti, vsaj malo osrečiti.
Lepo te pozdravljam in želim, da bo v letu 2023 ta bolečina znosnejša.
mag. Maja Krajnc, univ. dipl. sociologinja in politologinja