Zadnje case veliko ljudi okoli mene umira, od znancev, do sorodnikov. In mene to mocno prizadene. Vem, da je smrt pac del zivljenja itd itd, ampak vseeno me zelo zalosti to. In kar ne morem dojeti, da osebe naenkrat vec ni. In je ne bo. Ali pa npr oseba ni imela nikogar, je umrla sama in sedaj je vse samo in zapusceno. To me mocno zalosti no. Kako si pomagam, da me ne toliko muci to?
• Uredništvo
Lina Buršič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
zelo čutim tvojo stisko in bolečino ob izgubi tebi dragih oseb. Verjamem, da te to močno prizadene, prav tako pa tudi, ko slišiš zgodbe drugih ljudi.
Žalovanje je znak, da si izgubila nekaj pomembnega, dragocenega, in je način soočanja z bolečino. Verjamem, da so ti te osebe veliko pomenile in si jih imela rada. Misel na to, da jih nikoli več ne boš videla, se z njimi pogovarjala in jih objela, zagotovo ni enostavna. Pusti si, da čutiš vse, kar čutiš. Potlačevanje, zanikanje ali sramovanje teh neprijetnih čustev lahko še slabše vpliva na tvoje počutje. Žalovanje nima roka trajanja in povsem predvidljivega poteka. Na trenutke se bo morda zdelo nekoliko lažje, ampak sprejmi tudi trenutke, ko si zelo žalostna in jezna. Prišlo bo tudi do situacij, ko te bo nekaj spomnilo na to osebo. V vseh teh trenutkih si nameni sočutje. Bodi prijateljica sebi, nameni si toplino in prijaznost, ki bi jo v takšnih trenutkih namenila prijatelju ali prijateljici, ki se sooča s podobno situacijo. Do sebe bodi potrpežljiva, saj žalovanje zahteva čas.
Ob vsem tem pa lahko ohranjaš tudi spomin na bližnje, npr. nadaljevanje tradicij, ki ste jih imeli, zbereš lahko skupne fotografije in narediš album. Tudi obiskovanje grobov ob prihajajočem prazniku je način ohranjanja spomina. Ne pozabi pa tudi nase - počni tisto, kar te sprosti, in se ukvarjaj z aktivnostmi, ki ti pomagajo, da si čim bolj v trenutku. Počni tisto, kar ti je v danem trenutku prijetno in ne preveč boleče. V redu je, če si želiš biti sama, ampak pomembno je tudi, da poiščeš podporo. Druži se s prijatelji in prijateljicami, drugimi bližnjimi, podeli jim svojo stisko, izrazi svoje občutke, se z njimi o izgubi tudi pogovori. Morda tudi oni čutijo enako in ste lahko drug drugemu v oporo. V teh občutkih zares nisi sama.
V kolikor stiska postane prevelika in te ovira ali se o izgubi z nikomer v svojem krogu ne moreš pogovoriti, je smiselno poiskati strokovno pomoč. Ena izmed takšnih organizacij, kjer lahko dobiš podporo, ki jo potrebuješ, je Društvo Hospic.
Srčno te pozdravljam,
Lina Buršič, dipl. psihologinja (un)