hejhej um v zadnem casu sem izgubila nekaj ljudi in zdaj neupam spati ker imam ves cas strah pred smrtjo, kdo bo naslednji, ali bom jaz? Ves cas sem pod stresom tudi ko ne razmisljam o tem.. kaksen nasvet kaj naj naredim..?
hvala za odgovor
• So
Solatka
Hello,jaz tudi vem kako je to ce izgubis osebe ki jih imas rad,tudi jaz sem izgubila osebe ki sem jih imela zelo zelo rada.Moja sestra ima isti strah kot ti in imam izkusnje.No nemisli na te negativne misli,ja ker te spravijo v stres ampak tukaj te nocem strasiti pri tem stresu lahko nekako zbolis.Probaj se bolj druziti z prijatelji,druzino da ti bo lazje.Tako ali pa tako nemoremo kr naenkrat od straha umreti,starejsi so ze stari in imajo kaksne tezke bolezni torej hocem povedati da otroci smo zdravi,in res je da imamo strahove vsi jih imamo a se ne oziraj na to zivi zivljenje z nasmehom na obrazu :)
• Uredništvo
Maja Krajnc

Odgovor svetovalke:
Draga mladenka,
Strah pred smrtjo je  zlasti pri ljudeh zahodnega sveta vseprisoten.  Veliko jih danes namreč meni, da zaradi tega, ker so umrljivi, njihovo življenje nima smisla in zato padajo v depresije in obup. Nasprotno temu, pa logoterapevti trdijo, »da minljivost življenja niti malo ne odvzame življenju smisla«.  Ravno zato, ker je življenje minljivo, končno, je človek odgovoren, da v njem odkrije in realizira prave vrednote, da najde svoj poziv in svoj osebni smisel.  Človek mora sprejeti dejstvo smrti, ker »kot je konec del zgodbe, tako je  smrt del življenja«. Bolečina, krivda in smrt so neizbežni. Bolj ko jih človek skuša zanikati, bolj samega sebe vpleta v dodatno trpljenje. Če bi bil človek nesmrten, bi bil upravičen do tega, da odlaša s vsem, saj ne bi bilo potrebno, da karkoli naredi takoj.
Draga mladenka, svoj strah boš premagala z ustvarjalnim delom in ljubeznijo v najširšem pomenu besede: ljubeznijo do staršev, narave, dobrih del. Poskusi vsak večer napisati, kaj si v tem dnevu dobrega naredila; morda pomagala sošolcu, domačim, bolni živalici in tudi sebi.
Kot sem dejala, smrti se ne moremo izogniti. Lahko pa naše življenje, ki je časovno omejeno, napolnimo s smiselnimi nalogami, dobrimi deli in ljubeznijo.
Morda ti bo v pomoč knjiga Viktorja E. Frankla Kljub vsemu reči življenju da.
Prav lepo te pozdravljam in želim, da kar najhitreje začneš odkrivati lepote življenja.
mag. Maja Krajnc, univ. dipl. sociologinja in politologinja