Hej! Sm 9. Razred in kmal bomo zacel s plesnimi za valeto in imam en res smotan problem->moj soplesalec smrdi po svicu. Moja bff je rekla da je sedela z njim (to je blo orejsn tedn) in je rekla da full smrdi-in to že 1. uro... kaj bo šele popoldne.
no in js sm uciri cakala pred eno ucilnco kjer je bla moja bff not in ko so odprli vrata sem jaz sla noter in cela ucilnca je smrdela po svici. Mogoce mislte da pretiravam, ampak prisezem da je cisto vsa ucilnica smrdela.
no in pol sm uprasala mojo bff zakaj tle tok smrdi in je rekla da zato ker si je moj soplesalec sleku pulover.
no in pol smo sli na bus in sm sedela 2 vrsti pred njim in sem ga vohala. Kaj naj?! -
da
dancethenightaway
čimprejjj mu na lep način povej, da bo moral bol za osebno higieno poskrbet, drgač ne bo nič... pa za vsak slučaj se že malo naokol ozri ;-)
Uredništvo
Lara Tušek

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Praviš, da se približujejo plesne vaje za valeto, kar je verjetno nekaj, česar se veseliš, vendar te skrbi vonj po znoju pri tvojem soplesalcu. Verjamem, da je to neprijetna situacija zate in si jo želiš čim prej rešiti. Super se mi zdi, da želiš to rešiti na spoštljiv in prijazen način, kar je zelo zrelo od tebe.
Najbolj učinkovit se mi zdi spoštljiv, a direkten pogovor s soplesalcem. Predstavljam pa si, da je lahko to zelo neprijetno in nerodno tako zate kot zanj. Lahko že na začetku pogovora izpostaviš, da ti je nerodno govoriti o tem in da mu želiš le dobro. Pomembno je, da se z njim pogovoriš na samem in da ne izpostavljaš, da so to zaznali tudi drugi, saj se bo lahko v tem primeru počutil osramočenega ali napadenega. Poskušaj biti čim bolj iskrena, a vseeno spoštljiva ter pazi, da se ne bo počutil, kot da ga obsojaš.
Tukaj pa sta še dva malo drugačna in manj direktna pristopa:
- V razredu se dogovorite, da bi vsi na plesne vaje prinesli rezervno majico in dezodorant ali vlažilne robčke, da bi bilo vsem čim bolj prijetno na vajah, saj je za vami že dolg dan v šoli. To lahko predlagaš svojemu razredniku ali razredničarki. Zaupaš mu/ji, da te skrbi neprijeten vonj med vajami in predlagaš, da bi se o tem pogovorili na razredni uri. Na tak način ne bo nihče neposredno izpostavljen, rešilo pa bo neprijetnost. Ali pa:
- Svojemu plesalcu lahko pripraviš »plesni paket,« kjer mu kot šalo izročiš majhno darilce v smislu »preživetveni paket za plesne vaje«. Vanj pa daš dezodorant in žvečilne gumije/osvežilne bombone ter pripišeš »Za preživetje plesnih vaj.« ali kakršenkoli drugačno sporočilo, ki se ti zdi primerno in odraža vajin odnos. Na tak način mu na humoren način poveš tvoje skrbi glede smrada.
Potenje je v najstniških letih nekaj čisto normalnega in zelo pogostega. Mogoče je, da se tvoj soplesalec ne zaveda, da ima težave z neprijetnim vonjem, ali pa se mu zdi, da ni tako hudo. Ravno zato je pomembno, da mu na prijazen način to sporočiš. Sprva bo verjetno nekoliko nerodno, ampak dolgoročno mu boš s tem zelo pomagala.
Upam, da sem ti s svojim odgovorom kakorkoli pomagala. Vesela bom, če mi sporočiš, ali ti je uspelo kaj spremeniti. Če pa imaš še kakršnokoli vprašanje, sem tukaj zate.
Lepo bodi!
Lara Tušek, mag. psihologinja
Sm
Smrad
Hvala za odgovor!
To vprašanje sem objavila tudi na spletni strani revije Pil in vse so mi napisali naj zamenjam plesalca, kar sem tudi storila, ampak je vse tako kot mora biti. Pač one je velik in moja sošolka je tudi velika in ni imela velikega plesalca, zato zdaj ona pleše z njim in je vse ok.
In potem sem jaz vprašala enega osmarja in je rekel ne, in potem je en drug rekel, da ja. In zdej me je ful strah, da se bo premislil! Pač kaj če ne bo hodil in ne bom mogla plesat?No danes smo imeli 1. vaje in sem ves čas pleasala z učiteljem, kar je super saj on ve kaj delati in mi ni težko. Ampak zdaj me je strah, da ta moj soplesalec ne bo znal in kaj če nama ne uspe? Pa še fora je da ima 6. In 7. uro pouk-takrat imamo plesne. Kaj če boma slaba? Full me je strah vsega
ne
neki_napol
"...zato zdaj ona pleše z njim in je vse ok."
je vse ok... zate ja... korrrektno bi pa blo, da mu vseeno poveš zakaj si ga ZARES menjala, ker drgač ga bo pa ona druga vohala... oziroma, vsi ga bote vohali, saj vadite v istem prostoru, ne? ko bo spet sleku pulover...:-)
Uredništvo
Lara Tušek
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Praviš, da si se vseeno odločila, da zamenjaš soplesalca, kar je bila zelo pogumna in verjetno ne enostavna rešitev. Na tak način si poskrbela zase in za svoje dobro počutje, hkrati pa ima tudi tvoj prejšnji soplesalec sedaj plesalko. Sedaj te skrbi več stvari, povezanih s plesnimi vajami in valeto – sprašuješ se, ali si bo tvoj soplesalec morda premislil, ali bosta usklajena pri plesu in ali bo glede na svoj šolski urnik sploh lahko redno prihajal na vaje. Vse to so povsem upravičene skrbi, še posebej, če se v tem trenutku ob njem ne počutiš popolnoma varno ali prepričano.
Strah, da si bo premislil glede plesa s tabo, je normalen. Lahko si predstavljam, da je neprijetna izkušnja s tem, ko te je zavrnil drugi osmar, povezana s tvojim strahom, da se bo sedaj zgodilo enako s tvojim soplesalcem. Vendar to ni nujno. Ta fanta sta si med seboj lahko zelo različna in ni nujno, da si bo tvoj soplesalec premislil. Ali se s tem fantom poznata že od prej? Sta v dobrih odnosih? Mogoče je dobro, da se z njim iskreno pogovoriš, mu poveš svoje strahove in ga vprašaš, ali se lahko zaneseš nanj. Če pa bo prišlo do kakršnihkoli težav – torej, da bi si soplesalec premislil – učitelji običajno poskrbijo, da nihče ne ostane brez para. Pred vami je še kar nekaj plesnih vaj, kar pomeni, da lahko še vedno kot soplesalec pride kdo novi. Imaš mogoče kakšnega brata, bratranca ali prijatelja, ki ne hodi na tvojo šolo? Tudi to je lahko en rezervni načrt. Vendar ne skrbi, če je rekel, da bo plesal s tabo, se bo verjetno držal obljube.
Kar se tiče plesnih sposobnosti - vsi greste skozi proces učenja plesa verjetno prvič, zato naj te nič ne skrbi, da vama ne bo šlo. Vsi se učite in z vajo boste vedno boljši. Napisala si, da ti je pri plesu s spletnim učiteljem šlo dobro, zato te ni treba skrbeti. Tudi svojega soplesalca boš lahko naučila zamujenih plesnih korakov in mu pomagala, da bo čim boljši. Plese pa boste večkrat ponavljali, da jih boste čim bolje zvadili, zato ne skrbi, če vama ne bo šlo takoj v prvo. Pomembno je, da se trudiš in hkrati uživaš v procesu. Na valeti nihče ne pričakuje popolnosti, ampak je bolj pomembno, da gre za lep zaključek osnovnošolskega obdobja, kjer se vsi lahko sprostite in skupaj preživite lep večer.
Skrbijo te tudi obveznosti soplesalca v terminu vaših plesnih vaj. Predlagam ti, da o tem obvestiš svojega razrednika, ki ti bo pomagal pri razreševanju te težave. Lahko se skupaj z razrednikom tvojega soplesalca dogovorite, kako bi lahko prilagodili urnik oz. mogoče tudi prestavili plesne vaje na bolj ugoden termin. Pomembno je, da te skrbi poveš naprej, saj jih boš lahko le tako razrešila.
Valeta je zelo lep in poseben dogodek, zato poskušaj v pripravah na njo čim bolj uživati in se sprostiti. Verjamem, da je lahko težko, ko te težijo te skrbi. Vendar ne skrbi, vse se bo uredilo, in če se bodo pojavile težave, imaš okoli sebe ljudi, ki ti bodo pomagali.
Upam, da sem ti s svojim odgovorom kakorkoli pomagala. Če imaš še kakšno vprašanje, sem tukaj zate.
Lepo bodi!
Lara Tušek, mag. psihologinja