Pozdravljeni!
Že nekaj let me pestijo težave z obsesivno kompulzivno motnjo, vsiljivimi mislimi, vse skupaj pa je preraslo do anksioznosti in depresije. Nekaj krat sem že poskusila z obiskom psihologa in psihiatrinje, a mi pogovor z njimi ne ustreza, zato si ne želim vračati k takšni obliki pomoči. Počasi se bom morala usmeriti v cilj, ki me bo spremljal v življenju, predvsem mislim na to, kaj početi, kot služba. Včasih sem imela zelo rada šport in kdaj tudi poskusila voditi mlajše otroke. Zaradi poškodbe sem potem tekmovanja opustila, kasneje pa me je vsa bitka z duševnim zdravjem precej izčrpala. Bolj kot ne do tega, da preprosto nimam energije in volje početi stvari, ki so me seveda veselile. Težje se spravim v družbo med več ljudi, imam le eno osebo, ki pa ji vse zaupam, a se zavedam, da je verjetno obremenjujoče, čeprav sama vedno pravi, da je ne bremenim. V podjetju, kjer sem delala, so me predvsem motili ne pošteni ljudje, hinavščina in vse kar se govori za hrbtom, o drugih ljudeh. Tega nekako ne prenesem, zato mi je tudi težje sodelovati in lahko sodelujem le z eno osebo, to, ki ji vse zaupam. Skoraj brez težav se lotim stvari, za katere me prosi ona in vedno mi je v veselje in motivacijo narediti vse s čimer mi v bistvu želi pomagati. Predvsem bi želela vprašati, ali je smiselno in kako najti željo, ki bi me vodila do dela, poučevanja mlajših ter boljšega vklopa med ljudi, predvsem da me ne potre egoizem in hinavščina drugih.
Zahvaljujem se za vas čas.
• Uredništvo
Patricija Kramaršek

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Hvala, da si se obrnila na nas. Lahko razumem, da si v stiski, ki kot navajaš postaja večja… Če te prav razumem ti tvoja izkušnja pogovorov s strokovnjaki ni najbolj ustrezala… To ne pomeni, da bo vedno tako... Psihologi in psihiatri so si med seboj različni, tako kot se tudi različni ljudje med seboj različno ujamemo… Želim ti sporočiti, da v kolikor boš ponovno pripravljena, je to najbolj učinkovita oblika pomoči na dolgi rok. Verjamem, da zna biti na trenutke neprijetno ter mučno, za vsakogar od nas, saj delo na sebi, odkrivanje sebe, za nikogar ni lahko... Pomembno je, da vztrajaš, saj dolgoročno to prinese učinek in predstavlja pot do boljšega počutja. Morda premisliš tudi kaj je tisto kar te ovira, da ne želiš več nazaj na pogovor. Kaj bi moralo biti drugače… Verjamem, da je lahko drugače in da lahko pridobiš boljšo izkušnjo..
Praviš, da si na križišču, ko ne veš kam se usmeriti naprej. Navajaš pomanjkanje energije, ki je posledica težav v duševnem zdravju, težje se tudi spraviš v družbo... Kadar se naše težave v duševnem zdravju stopnjujejo nas lahko prično omejevati, in postopoma ostajamo vse pogosteje v svojem »varnem mehurčku«, kar je normalen odziv.. žal pa ni funkcionalen na dolgi rok. Tovrstne težave nas lahko omejijo za veliko drugih, prijetnih izkušnj ter priložnosti, kar opažaš tudi sama.
Lahko povsem razumem, da te potre neiskrenost drugih, govorjenje za hrbtom… Žal so te stvari del vsake družbe, in se jim težko povsem izognemo. Najlažje se je distancirati od njih oz. poskrbeti zase v tej meri, da nas to ne prizadane preveč, kajti drugih ne moremo spremeniti in kontrolirati, lahko pa spremenimo svoj pogled oz. naš odziv na njihovo vedenje…
Tvoje vprašanje je zelo smiselno, in verjamem, da zmoreš najti to željo in voljo ter razširiti svoje "izkušnje" - se pravi iti pogosteje ven, poučevati mlade ipd.. Svetujem ti, da se (ponovno) obrneš na psihoterapevtko oz. psihološko pomoč, kjer ti bodo lahko podrobneje predstavili določene tehnike ter koncepte ter te spremljali pri obvladovanju/učenju učinkovitih metod… Res mi je žal za tvojo izkušnjo, verjamem, da je lahko drugače.
V kolikor želiš imaš na voljo tudi brezplačno psihološko svetovalnico Posvet, v kolikor ti je to morda bližje. Ali pa poiščeš samoplačniško psihoterapevtko pomoč... Vendar se pred izbiro psihoterapevtka posvetuj s kom oz. preveri, da je ustrezno usposobljen.
Vse dobro!
Patricija Kramaršek, mag. psihologije