Vsebina je skrita.
Ja
Jazsemtu
Razumem, da se počutiš tako, kot si opisala, vendar želim, da veš, da nisi sama. Vsi imamo svoje dvome in občutke nesigurnosti. Pomembno je, da se ne primerjaš z drugimi, ker vsakdo je edinstven in dragocen na svoj način.Morda je zdaj čas, da se osredotočiš na razvoj svoje samozavesti, raziskuješ svoje interese in spoznavaš nove ljudi. Ni treba hiteti v iskanju fanta ali skrbeti za prihodnost. Življenje ima svoj tempo, in vse se bo razvilo, kot mora.Kar zadeva šolo in kariero, lahko razmisliva o možnostih in ciljih skupaj. Pomembno je, da slediš svojim strastem in si postaviš cilje, ki ti dajejo smisel in veselje.Ne pozabi, da obstaja podpora in ljudje, ki te cenijo, vključno z mano. Če potrebuješ koga, da ti prisluhne ali te podpre, sem tukaj zate. Razumem tvoje občutke. Prav tako nisem še spoznal punce, in tudi jaz sem se že počutil nesigurnega glede tega. Pomembno je, da ne obupava, ampak se osredotočiva na osebno rast in razvoj. Ko bomo pripravljeni, bomo našli pravo osebo, ki nas bo cenila takšne, kot smo. In do takrat, ne pozabi, da imaš podporo in prijatelje, ki te cenijo. Skupaj lahko premagava te občutke nesigurnosti in odkrivava, kaj nas osrečuje in izpolnjuje v življenju.
Uredništvo
Urška Pisar

Odgovor svetovalke:
Pozdravljeni dekle,
najprej hvala za ta iskren zapis, ki si ga delila.
Pišeš, da ne vidiš več smisla in da je tvoje življenje bedno. Da nisi tako lepa, nimaš prijateljev, ne hodiš ven, da nimaš sreče s fanti. Zaradi tega si nesrečna, hkrati pa občutiš strah, da nikoli ne boš dosegla, kar si zares želiš – spoznala pravo osebo in postala mamica. Predstavljam si, da se ob vseh teh mislih počutiš nemočno, zaskrbljeno, preplavljeno in žalostno.
Izpostavila si veliko negativnih lastnosti, ki jih opažaš pri sebi. Med drugim tudi to, da nimaš prijateljev. Glede na to, da si omenila tudi svojo najboljšo prijateljico, si predstavljam, da tvoja trditev, da nimaš prijateljev, ne drži povsem. Morda imajo drugi res več prijateljev, vendar število prijateljskih vezi ni tako pomembno kot to, kako so te vezi tesne. V kolikor še nisi, boš zagotovo z leti spoznala, da je bolje imeti enega res dobrega prijatelja kot več takšnih, na katere se ne moreš zanesti. Med drugim si izpostavila to, da ti gre v šoli kar dobro. Glede na to, da si bila do sedaj vsako leto odlična, lahko sklepava, da si v šoli zares uspešna. Meniš, da ta odličnost ne pove kaj o tebi in te ne definira. Sama sem drugačnega mnenja. Zagotovo ne ocenjujemo osebe zgolj na podlagi njenega uspeha, lahko pa nam to pove, da je oseba motivirana, vztrajna in uspešna v učnem kontekstu. To pa je zagotovo nekaj, na kar si lahko ponosna. Svetujem ti, da se bolj kot na svoje negativne lastnosti, osredotočaš na tiste pozitivne lastnosti. Prepričana sem, da jih je mnogo. Hkrati pa je dobro, da se tudi zavedaš, da imamo prav vsi poleg pozitivnih, tudi negativne lastnosti. Pomembno pa je, da nas te negativne lastnosti ne definirajo v preveliki meri. Na podlagi tvojega zapisa bi lahko sklepali, da te tvoje lastnosti in razmišljanje o njih definirajo v večji meri – sama namreč ocenjuješ, da imaš zaradi tega bedno življenje. Skušaj razmisliti, kaj pa je v tvojem življenju takšnega, da si lahko hvaležna. Bolj kot na negativne vidike se skušaj v prihodnje osredotočati na pozitivne vidike.
Naše misli, čustva in vedenja so namreč zelo prepletena. To, kar si mislimo vpliva na naša čustva, hkrati pa se v skladu z njimi pogosto vedemo. Tako se hitro znajdemo v začaranem krogu, kjer z vedenji naše misli potrjujemo in hkrati tudi krepimo. Povedano konkretno. Če bi si mislila, da določenega testa (še preden si se začela učiti) zagotovo ne boš naredila, bi se ob tem počutila obupano in žalostno. Zaradi tega ne bi bila v tolikšni meri motivirana za učenje in bi v večji meri počela druge stvari (npr. si dopisovala s prijateljico). Učenju ne bi namenila toliko časa, kar bi po vsej verjetnosti res rezultiralo v slabši oceni. V kolikor pa bi se ti v prej omenjeni situaciji pojavljale druge misli (npr.: »Res je težka snov, vendar mi lahko z dodatnim trudom uspe.«) bi bila čustva ob takšnih mislih bolj pozitivna, kar bi pomembno vplivalo na tvojo motiviranost za učenje in posledično tudi samo količino naučene snovi ter na končni rezultat pri testu. Upam, da sem ti s tem primerom ponazorila, kako pomembno vlogo imajo v našem življenju naše misli. Lahko mogoče ti svoje misli glede tvoje prihodnosti spremeniš? Kakšni so pravzaprav tvoji dokazi, da boš v prihodnosti nesrečna/ostala sama/da nikogar ne boš spoznala?
Verjamem, da si ob mislih na svojo prihodnost žalostna in zaskrbljena. Da se ti pojavljajo številna vprašanja. Na žalost pa nimamo vpogleda v to, kaj se nam bo zgodilo v prihodnosti. Tako kot ne moremo spreminjati preteklosti. Kar lahko naredimo in ima velik pomen za našo prihodnost pa je to, kako se spoprijemamo s sedanjostjo. Osredotoči se na tukaj in sedaj in skušaj poiskati aktivnosti, ki te osrečujejo. Ki te delajo boljšo osebo. Pomembno je namreč, da delaš sedaj na sebi, raziskuješ svoje lastnosti, interese, pričakovanja oz. samo sebe. Da najprej dodobra spoznaš in vzljubiš sebe. Svojo enkratnost, svoje pozitivne in tudi negativne lastnosti. Da se korak za korakom spoprijemaš z izzivi, ki ti jih prinaša življenje. Trenutno je lahko eden izmed izzivov izbira šolanja za v prihodnje. Tudi sama si izpostavila, da trenutno nimaš ideje, kaj bi rada počela. Morda lahko raziščeš kateri poklici obstajajo, si narediš seznam poklicev, ki bi jih želela opravljati, razmisliš o tem, kje se morda ne vidiš. Pri tem se lahko obrneš na svetovalno delavko v šoli, ki ti lahko pomaga pri poklicni orientaciji.
Glede tvoje zaskrbljenosti v zvezi s fanti pa bi dodala samo še naslednje. Glede na tvojo starost in želje za prihodnost (omenila si študij) lahko sklepava, da je pred tabo še veliko sprememb. Veliko novih situacij, prilagajanj, spoznavanj novih oseb in krajev. Ne obstaja pravilo do kdaj bi morala spoznati fanta, da bi bilo to zagotovilo za srečno življenje. Obstajajo zgodbe, ki so imele svoj začetek že zelo hitro in trajajo še danes. Pa zgodbe, kjer sta se partnerja spoznala zgodaj in se potem tudi razšla. Pa zgodbe, kjer sta se spoznala šele kasneje. In vse te zgodbe so različne. Vsaka po svoje unikatna in nobena ni bolj ustrezna kot druga.
Drago dekle. Upam, da sem ti s tem zapisom osvetlila kakšno moč imajo naše misli. Upam, da boš svoje negativne misli, ki jih opisuješ in ti dajejo občutek, da življenje nima smisla, uspešno spremenila v pozitivne misli, ki te bodo navdale z novo motivacijo in zagonom. Lepo te pozdravljam,
Urška Pisar, mag. psihologije