Sem fant star 22 let in imam problem; ne znam se obicajno pogovarjat oziroma t.i. small talkati, ker pac ne vem kaj bi se pogovarjal s clovekom ko ga prvic vidim oziroma se nisva skupaj dozivela nic posebnega. Torej se pogovarjam samo z ljudmi, s katerimi prezivljam vecino casa in sem v njihovi druzbi ze kaj zanimivega dozivel. Ampak vsakic ko pride v druzbo kak nov clovek ali pa ko moja stalna druzba nima casa se ne znam pogovarjati nicesar z nikomer… ne razumite me narobe, vseeno lahko grem v trgovino, knjiznico, si sposodim knjigo ali narocim pijaco v gostilni brez problema, a to je to, kaj vec z mene ni mozno izvleci, ker res nimam pojma kaj bi se s kom pogovarjal. Saj vem da ni nujno se z vsakim clovekom ki ga vidim pogovarjat na veliko ampak tudi ce katera oseba ki jo srecam v zivljenju (tudi kaksna, s katero se srecujem skoraj vsak dan) nakaze, da pa je pripravljena na pogovor se jaz ne znam prav odzvati, pac znam kratko in jedrnato odgovoriti in to je to, nato sledi nekaj trenutkov mucne tisine in nadalje cuden razhod. In to me zelo moti, ker se mi zdi da nimam serijske samozavesti tako kot nekateri z moje druzbe, ki so se sposobni z osebo pogovarjati o vsem in to na dolgo kot da bi se res poznala ze zelo dolgo dolgo casa. Mogoce sem pac bolj mirne narave, to sprejmem ampak da se pa ze sam sebi zdim dolgocasen me pa mori… sem poskusal ze tudi se vkljuciti v kaksen hobi, pa tudi ni pomagalo nic. Sploh ne vem kako bom se kdaj spoznal kaksno punco pa da ji bom vsec, ker nobena ne bo sla zdaj na silo vlec iz mene stvari pa se zanimat zame iz nicesar. Nazadnje sem bil v resni zvezi s punco se iz srednje sole, ker sma se imela se vsaj kaj za pogovarjat. Pa ne da ne bi bil zabaven, ko sem v druzbi s prijatelji se smejimo, se razgovorim in je vse normalno, samo sam pa res ne funkcioniram prav.
• Sm
Smalltalk
Hoj
Če ti kaj pomaga, je pri meni isto. V družbi bolj poslušam kot govorim. Zdi se mi, da se nimaš kaj sekirat, veliko punc nas je tihe narave in nas skrbi isto - kateri fant bi šel na date, če nič ne govorim?
Tudi moje prijateljice so bolj tihe narave, pa ima kakšna tudi fanta oziroma ena frendica se je ravnokar celo poročila. Meni se zdi prehitro, ampak če čuti da je pravi, sem vesela zanjo.
Z zvezami se nam nikamor ne mudi, uživaj sproti, najdi si kakšen hobi, športaj pa tko
• Uredništvo
Ana Lampret

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
Če sem te prav razumela te skrbi, da težko začenjaš pogovore s tujci. Zdi se ti, da je s teboj nekaj narobe, ker težko najdeš temo za pogovor. Raje se držiš svojega kroga in se ne počutiš prijetno, ko vanj vstopi nekdo nov. Ogovarjanje novih ljudi te tare predvsem, ker se ti zdi, da boš tako le s težka spoznal bodočo punco.
Razumljivo je, da ti je ob pogovarjanju z novimi ljudmi rahlo nerodno. V tem zagotovo nisi sam, saj je spoznavanje novih ljudi skrb mnogih od nas. Težko je najti neko temo, ko človeka sploh ne poznaš in ne veš, kakšno predstavo si je ustvaril o tebi.
Dobro je, da veš, da s tabo zaradi tega ni nič narobe. Navezovanje stikov je nekaj, za kar potrebujemo vajo. Eni jo usvojijo prej, drugi kasneje, vsi pa se jo imamo možnost naučiti. Kot primer vzemiva spretnost igranja košarke. Bi se obremenjeval s tem, da si slab v košarki, ko si jo v preteklosti igral zgolj nekajkrat in se primerjal s svojimi vrstniki, ki košarko vsakodnevno vadijo od svojega 6. leta? Seveda ne, ker so oni v trening košarke vložili veliko več truda in vaje, medtem ko si jo ti igral zgolj nekajkrat.
Morda se ti je težko izpostaviti in začeti pogovor, ker ti to vzbuja nelagodje, zaradi česar se pretiranih stikov z neznanci izogibaš. Posledično nimaš priložnosti za vajo svojih spretnosti nagovarjanja in vzdrževanja pogovora s tujci. To, da ti pogovor s tujci ne gre, torej morebiti ne izhaja iz tega, da si tak po naravi, pač pa da s tem nisi imel dosti prakse. Najti je potrebno način, da boš zadrego in strah, ki ju ob navezovanju stika z drugimi občutiš, znal zmanjšati. Ko boš ob spoznavanju drugih bolj sproščen, boš v odnosu lahko izkazal resnično zanimanje in tudi bolj spontano vodil pogovor, kar pa je možno predvsem s tem, da navezovanje stikov redno vadiš.
Predlagam ti, da poskušaš vsak teden navezati stik z eno osebo. Lahko se odločiš za kak poseben dan, kakšno posebno priložnost, pomembno je zgolj, da poskusiš premagati nelagodje in nekoga nagovoriti. Precej verjetno je, da ti bo ob tem nerodno in da ti kdaj ne bo uspelo. Poskusi vzeti situacije kot učne izkušnje, ki ti bodo pomagale razviti občutek, kako pristopiti k drugim (npr. kaj jih vprašati, a začneš pogovor).
Najbolje je, da se pri navezovanju stikov opreš na tistih nekaj informacij, ki jih o osebi poznaš. Morda je to informacija od skupnega znanca, da je oseba bila pred kratkim na Portugalskem, majica s potiskom banda, ki jo ima oseba na sebi ipd. Poskusi posvetiti nekaj trenutkov osebi in razmisli, kaj (malega) o tej osebi že veš in kako bi se v pogovoru na to lahko navezal.
Morda bi ti pomagala kakšna vnaprej pripravljena vprašanja, ki jih imaš lahko na rezervi, ko enostavno ne veš, kako nadaljevati pogovor z drugo osebo. Vprašanja, ki se navezujejo na posameznikove interese ali mu dajo misliti, so zelo dobra za vzpodbujanje pogovorov.
Želim ti veliko sreče pri navezovanju stikov z drugimi in upam, da ti moj odgovor kako pomaga.
Lepo bodi,
Ana Lampret, mag. psihologije