Pozdravljeni,
pri 13ih letih sem na spletu preko video igre spoznala moškega, ki je 10 let starejši od mene in je iz Maroka. Začela sva si pisati na Snapchatu in to 3 leta, dokler mi ni začel govoriti, o tem kako me ima rad in da sem narejena zanj. Takrat sem mu napisala, da se ne počutim varno s tem kar je rekel in da se nočem več z njim pogovarjati in blokirala. Nato pa sem mu približno pol leta nazaj začela spet pisati, saj sva se pogovarjala vsak dan in sem se počutila kot da to rabim nazaj. Še danes se pogovarjava, jaz pri 17ih in on pri 27ih, drug drugemu pa tudi poveva svoje probleme, na primer jaz o šoli in on o službi, občasno pove da si želi da bi bil tukaj z mano in da misli, da sem 'cute' in 'sweet'. Sicer pa me še nikoli ni uprašal za spolno fotografijo. Čeprav vem, da je narobe da govorim z tako starejšo osebo, se ne moram spraviti do tega da bi končala dopisovanjem z njim. Kaj lahko naredim?
Hvala za vaš čas in odgovor.
Katarina
• Uredništvo
Patrik Senica

Odgovor svetovalca:
Zdravo!
Ponovno si torej pišeš z moškim iz Maroka, ki ti je že pred leti, ko si bila stara 13 on pa 23, dal znake, da si želi več kot le prijateljstva.
Samo dopisovanje z njim samo po sebi ni tako sporno, vsaj dokler gre res za neke normalne, prijateljske pogovore. Kar je on storil pred 3 leti, pa je sporno, saj je kot odrasla oseba napeljeval na več kot le prijateljstvo 13-letnico. Res je, da si zdaj starejša, stara si 17 in je tako moralno kot tudi zakonsko sedaj situacija drugačna, vsaj glede na naše okolje, ampak ne moreš spregledati dejstva, da je izkazoval določene (neprimerne) namene že takrat, ko si bila otrok.
Bodi previdna, saj njegova preteklost s tabo ni najboljša, hkrati nikoli zares ne moreš vedeti, kakšna oseba se skriva na drugi strani pogovora. NIKAKOR mu ne pošiljaj kakšnih golih fotografij ali posnetkov, saj lahko to izkoristi, te skuša izsiljevati itd.
Pogovarjata se o problemih - povej mi, mar nimaš nikogar od bližnjih tukaj, s komer bi se lahko pogovarjala o vsakodnevnih tegobah? Nekdo, ki mu lahko zaupaš in ga poznaš tudi v živo? Nekdo bliže tvoji starosti, ali pa vsaj nekdo bolj zaupanja vreden, kot npr. šolski svetovalni delavec, učitelj, starš, sorodnik... Zakaj meniš, da ti je tako težko prekiniti dopisovanje z njim?
Želim ti vso srečo in zapomni si: ne pošiljaj mu provokativnih slik ali pa osebnih podatkov. Stvari se lahko resno zapletejo, če dobi dostop do tega.
Patrik Senica, mag. psihologije
• Ka
Katarina
Pozdravljeni,
hvala za vaš odgovor. Težko se neham dopisovati z njim, ker nimam veliko ljudi okoli sebe, ki bi lahko bila tako odprta z njimi. Sicer pa mi je nerodno govoriti o tem z bližnjimi, saj se počutim, da jim ne morem dati dobrega odgovora. Občutek imam, da bi rekli zakaj nisem prenehala govoriti z njim že takrat ko mi je povedal koliko je star... in podobno. Mislim pa tudi da drugim, na primer mojim prijateljem ne bi bilo zelo mar za to. Na splošno pa ne želim obremenjevati druge.
Katarina
• Uredništvo
Patrik Senica
Odgovor svetovalca:
Hej,
sicer nisem mislil, da bi jim govorila (le) o situaciji s tem fantom, ampak na sploh, o svojih težavah. Kljub temu, da nimaš veliko ljudi okrog sebe - imaš vseeno kakšnega blližnjega prijatelja? Veš, to, da ni veliko ljudi okrog tebe, ni nujno slabo :)
Kvaliteta > kvantiteta
Če se ti zdi, da bi rabila pogovor s kom v živo, se lahko pridružiš tudi našemu chat svetovanju, ki je anonimen na https://www.tosemjaz.net/pogovori-se/
Drugače te razumem, da ti bi bilo o tem težko spregovoriti z drugimi, da se z njim pogovarjaš - sploh, ker se tudi sama zavedaš, da ni čisto nedolžna situacija.
Še enkrat ponavljam: dokler je vse na prijateljski bazi, je lahko ok - ne pošiljaj pa preveč osebnih podatkov ali pa kakšnih vsebin, ki bi jih lahko obžalovala.
Lepo se imej!
Patrik Senica, mag. psihologije