Stara sem 15 let in že štiri leta imam sladkorno bolezen. Čeprav ljudje rečejo, da se s tem da živeti, meni ni lahko. Počutim se, kot da sem drugačna od vseh drugih. Sram me je, ker nosim črpalko in senzor, in velikokrat to skrivam, ker ne želim, da kdo gleda ali sprašuje. Včasih imam občutek, da me ljudje obsojajo, čeprav tega ne pokažejo direktno.
V sebi se pogosto počutim grozno, ker imam sladkorno. Včasih enostavno nimam več moči, da bi ves čas pazila, merila, računala ogljikove hidrate, razmišljala o vsakem grižljaju. Ne da se mi več. Starši mi govorijo, da je vse to za moje dobro, da bo lažje, ampak meni ni lahko. Oni ne razumejo, kako je vsak dan nositi to breme.
Zaradi tega, ker se dolgo časa nisem pravilno pazila, sem imela celo ketoacidozo, in to je bila izkušnja, ki me je res prestrašila. Ampak vseeno, še zdaj se včasih počutim, kot da ne morem živeti kot “normalni” ljudje. Vsi okoli mene jedo, kar hočejo, brez skrbi. Jaz pa ne smem jesti preveč OH ali sladkarij, čeprav si jih želim.
Vse to mi je res grozno. Jokam, ker imam sladkorno. In kar je najhuje — imam občutek, da me nihče ne razume. Nihče ne ve, kako je, ko si vsak dan pod pritiskom, ko moraš vedno razmišljati o sladkorju, inzulinu, hrani… Ko ti življenje kroji bolezen, ki je nisi izbral. Nevem kaj naj naredim. Včasih sebi rečem, da je normalno ce mi gledajo v črpalko, a takoj ko stopim ven jo skrijem.
po
pomočnica
Pozdravljena!
To res zveni kot težka izkušnja. Sama sicer nimam sladkorne, tako da ti ne znam svetovati. Morda pa bi ti pomagalo, če na spletu ali družabnih omrežjih pogledaš za kakšne skupine bolnikov s sladkorno boleznijo? Morda lahko povprašaš tudi svojega zdravnika, če ve za kakšno tako skupino. Tako bi lahko spoznala ljudi, ki se soočajo s podobnimi težavami kot ti in bi ti bilo morda lažje.
Ar
Arči
Draga Ana, s sladkorno boleznijo, ne samo da se da, mora se živeti, prav tako pa te razumem, da ti ni lahko.
V tolažbo morda samo nekaj statistike, na svetu je okoli 800 milijonov ljudi s sladkorno bolznijo, v Sloveniji okoli 150 tisoč. Sem šteje NIJZ tiste bolnike, ki si z zdravili znižujejo raven sladkorja v krvi, ta številka pa bi bila višja (je višja), če bi prišteli tudi tiste, ki imajo povišan krvni sladkor, uravnavajo pa ga samo z dieto.
Ne razumem zakaj bi te ljudje obsojali, če je koga za obsojati so to ljudje, ki ne razumejo, da je pač diabetes bolezen, ki lahko prizadene bilo koga od nas. Imam kolegico, skupaj sva študirala, ima diabetes tipa I, kot ti, danes je poročena, ima dva otroka in živi čisto normalno družinsko življenje, celo lepše kot marsikdko, ki nima diabetesa.
Omenila si diabetično ketoacidozo. Upravičen je bil tvoj strah in upam, da se ne bo več ponovil. Gre namreč za smrtno nevaren zaplet sladkorne bolezni. Pojavi se, ko telo proizvede visoko raven krvnih kislin, ketonov.
Omenjaš, da drugi lahko jedo kar hočejo, tako rekoč brez omejitev, tudi sladkarije. Te pa povzročajo debelost, ki lahko povzroči podobne zaplete kot diabetes. Tako, da ni vse črno belo.
Zakaj pa ne bi poiskala društvo sladkornih bolnikov (ne vem kako se točno imenuje), se včlanila, takrat pa boš ugotovila, da ni čisto res, da te nihče ne razume. Pa še kakšen nasvet, ki ti bo koristil boš dobila.
Ana, kar pogumno naprej.
ir
iris_tuki2012
Hej
Jaz imam tud sladkorno ze 9 let, dobila sem jo pri stirih letih, in kakor se spovnem prvih 5 let je bilo tezko ampak cez cas se navadis, jaz sem trenutno celo ponosna na to, imam tudi eno leto mlajsega prijatelja ki ima sladkorno in oba se strinjava s tem da je sladkorna lahko tudi super, res je, si drugacna, bodi ponosna na to ker v tem ni nic slabega, sladkorna je itak lahko tudi zelo stresna ampak vse to je minljivo in ne brez izhoda
cez kaksni dve leti bo vse super verjemi, jaz si nisem mislila ampak zdaj sem vesela 13 letnica z sladkorno in veliko prijatelji, ki me razumejo, pa se prva si lahko na tekmovanju iz sladkorne
(aja pa ravno sem naletela na tvoj zapis med menjavo senzorja)
Uredništvo
Urška Pisar

Odgovor svetovalke:
Pozdravljeno dekle,
najprej naj se ti iskreno opravičim za tako pozen odgovor. Hkrati pa se ti zahvaljujem za ta zapis, ki si ga delila na svetovalnici.
Pišeš, da imaš štiri leta sladkorno bolezen. Občutek imaš, da si drugačna, da te drugi obsojajo in te ne razumejo, zaradi česar skušaš črpalko skrivati pred drugimi. Opisuješ občutke sramu in nemoči, s katerimi se soočaš ob življenju, ki ga prinaša sladkorna bolezen. Izpostavila si vsa odrekanja, ki jih prinese ta bolezen s seboj. Predstavljam si, da je življenje s sladkorno boleznijo daleč od enostavnega. Da se zdi, da se ti je svet obrnil na glavo, ti pa ga nikakor ne moreš obrniti nazaj. Čeprav bi si ga želela. Verjamem, da se v vsem tvojem doživljanju pojavljajo številni nasprotujoči si občutki in misli – na eni strani obup in žalost, zaradi vseh sprememb, ki ti jih je prinesla bolezen, hkrati pa tudi strah, ki te kljub želji, da bi bilo tvoje življenje za trenutek »normalno«, potisne v to, da se držiš ukrepov, ki se jih moraš.
Večkrat si izpostavila, da drugi ne razumejo kako je nositi to breme. Res je, nihče ne more z gotovostjo vedeti kako ti je ob vsem tem. Tudi punca, enake starosti, z enako diagnozo, ne more vedeti kako se počutiš ti. Samo ti si tista, ki imaš dostop do teh vsebin, ker je tvoje doživljanje in dojemanje edinstveno. Na drugi strani pa si lahko ljudje okoli tebe skušamo predstavljati, kako ti je – ti prisluhnemo, te skušamo razumeti, sprejemati in ti biti v oporo. V kolikor imaš občutek, da te nihče ne razume – bi lahko pomagala drugim okoli sebe, za katere se zdi, da ti predstavljajo oporo, svoje doživljanje predstaviti in jim pomagati pri tem, da bi te lažje razumeli? Si lahko v svojem okolju poiščeš nekoga, ki ti bo pripravljen prisluhniti? V kolikor se zdi, da bi te lažje razumeli posamezniki s podobno izkušnjo, ti svetujem da se pozanimaš glede društev ali skupin za bolnike s sladkorno boleznijo, kar je bilo izpostavljeno tudi v odgovorih zgoraj.
Izpostavila si tudi, da te je sram bolezni in se počutiš drugačno. Mar nismo vsi drugačni? Verjamem, da si naletela na različne odzive ljudi okoli sebe, morda tudi takšne, ki so te prizadeli. Predstavljam si, da ti je bilo ob tem neprijetno in se želiš odzivom drugih izogniti. Na žalost na slednje nimamo vpliva, vplivaš pa lahko na to, kako boš razmišljala o sebi. Spodbujam te tudi, da razmisliš o tem, če bi lahko morda tvoje skrivanje bolezni prispevalo k občutku, da te drugi ne razumejo? Če bi imela ti prijateljico, ki bi se soočala s stisko o kateri ne bi govorila in bi jo skrivala – meniš, da bi jo lahko razumela kako se počuti in ji pri tej stiski pomagala?
Res je, da nihče ne ve, kako je biti v tvoji koži in se soočati s to boleznijo. Verjamem, da ti ni lahko. Verjamem, da se pogosto počutiš nemočno, tesnobno, jezno, žalostno in ni treba, da se z vsem tem soočaš sama. Spodbujam te, da si poiščeš nekoga, ki ti bo v oporo in mu daš priložnost, da te bo lahko razumel. Vsaj v neki meri. Res je, da je življenje pogosto nepredvidljivo in prinese izzive, ki spremenijo marsikaj. Verjamem, da je to bedno in da se sprašujemo zakaj mi. Pogosto na to ne najdemo pravega odgovora. Lahko pa vplivamo na to, kako bomo življenje živeli, kljub tem izzivom. Upam, da boš tudi ti ob ustrezni podpori našla način, kako živeti s to boleznijo. In vedi, da smo na svetovalnici tukaj zate.
Vse dobro ti želim,
Urška Pisar, mag. psihologije