Pozdravljeni. Zanima me zgolj informativno, kako psiholog odvaja od odvisnosti od sladkega in ce sploh lahko ucinkovito pomaga? Slisala sem namrec da so motnje hranjenja (s sladkarijami) povezane s custvi, tako da me zanima kako se obnese ta terapija in kako zgleda? Poznam eno punco, v druzini, ki ima te tezave in nikakor ne odneha, pa ne ker ne bi hotela ampak ker ne zmore. Se hitro vrne na stare poti ko enkrat s tem prekine. Se mi smili ker vem da trpi in bi ji rada pomagala, a ne vem kako. Zato sem pomislila na psihologa.
Hvala za vaso pomoc v zvezi z informacijami, ki me zanimajo.
• Uredništvo
Domen Kralj

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena Leilaa36,
hrana je osnovna človekova potreba in predstavlja za nas vir preživetja. Ko govorimo o motnjah hranjenja, govorimo o duševnih motnjah. Telesna teža je le zunanji znak duševnega dogajanja, hrana pa le sredstvo za lajšanje duševnih bolečin in stisk. Obstajajo različne oblike motenj hranjenja (anoreksija, bulimija, prisilno prenajedanje, idr.) V tvojem zapisu vidim, da si tudi sama opazila povezavo, saj kot praviš ima punca težave v družini, obenem pa ima težave s pretiranim uživanjem hrane (sladkarij). Žal je na tem mestu težko reči, ali gre za pravo obliko motnje hranjenja ali ne, saj je pri tem pomembnih več kriterijev, vseeno pa so prisotni določeni znaki.
Obstaja več vrst terapij, ki jih psihologi uporabljajo pri motnjah hranjenja, pri čemer je ena najbolj razširjenih vedenjsko kognitivna terapija. Pri tej obliki terapije skupaj s terapevtom raziskujemo povezave med tem, kar delamo, razmišljamo in čutimo. To nam lahko pomaga spremeniti naš način razmišljanja (kognitivno) in tudi način obnašanja (vedenjska). Ta terapija se je izkazala kot ena najbolj učinkovitih pri zdravljenju motenj hranjenja, predvsem zaradi njene strukture, jasnih ciljev in aktivacije. Je pa pri omenjeni terapiji pomembno, da je oseba pripravljena aktivno delati na sebi in na ciljih, ki jih postavi skupaj s terapevtom.
Zelo spodbudno se mi zdi, da želiš pomagati punci, ki ima težave v družini. Si se z njo že kdaj pogovorila o tem, kar si opazila? Ti je že kdaj zaupala o svojih težavah s hranjenjem? Če še ne, bi to lahko bil prvi korak. Poskušaj jo poslušati in razumeti, ji stati ob strani. Običajno takšne osebe nimajo veliko ljudi v življenju, katerim bi zaupale in svojo stisko držijo v sebi. Lahko ji tudi poveš, da v tem ni sama in jo poskušaš usmeriti, tako kot si se že sama dobro spomnila, k psihologu, svetovalcu, ali pa tudi k osebnemu zdravniku.
Prav tako pri nas obstaja svetovalnica za motnje hranjenja MUZA, za katero lahko poveš svoji prijateljici. Več informacij lahko najdeš tukaj: http://www.svetovalnicamuza.si/.
Vse dobro ti želim,
Domen Kralj, mag. psih.