Imam problem saj nevem kako naj bi se "bremzala" da ne bi jedla toliko sladkarij. Ali pa ko jih jemmda jih ne pojem veliko prevec. Nisem anoreksicna ali kaj takega samo sam vem da jem veliko prevec sladkarij in ne vem kako nehati saj nimam bremz in bi si res rada pomagala. Po dveh letih tega tudi sama na telesu opazam razlike zaradi tega in se mi ne zdi zdravo. Bila bi vesela ce lahko pomagate.
lp katja
• Uredništvo
Zala Tacol

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena!
Verjamem, da se je sladkarijam težko upreti, a prvi korak do uspeha je gotovo že tvoja želja po spremembi.
Sladkarije so energijsko zelo bogate, hranilno revne in ob tem zelo okusne, zato jih je res težko pojesti v majhnih količinah. Če želiš zmanjšati količino sladkarij, ki jih poješ, najprej poskrbi za to, da bo tvoja prehrana nasploh urejena in zdrava ter da boš tudi količinsko pojedla dovolj. Nekaj smernic zdravega prehranjevanja si lahko prebereš tukaj: https://prehrana.si/moja-prehrana/solarji-in-mladostniki.
Pri zmanjševanju količine sladkarij pa lahko poskusiš tudi z naslednjimi triki:
- Po obroku si umij zobe (z umivanjem zob se namreč spremeni Ph v ustih in želja po sladkem nas največkrat mine),
- skuhaj si zeliščni čaj s sladkastim okusom (na primer čaj sladkega korena),
- pojej nekaj hranilno bogate in nizko kalorične hrane (npr. sadja), šele nato pa pojej manjšo količino čokolade,
- sladkarij ne kupuj na zalogo in jih ne hrani doma (na ta način sladkarij ne boš vedno imela na dosegu roke),
- skrbi za redno telesno aktivnost.
Upam, da ti bodo nasveti vsaj malo v pomoč. V kolikor pa imaš še kakšno vprašanje, ga brez zadržkov zapiši.
Vse dobro,
Zala Tacol, univ. dipl. socialna pedagoginja