Pozdravljeni. Kako bi se lahko vsaj malo boljse pocutila? V meni se ze veliko let kopici zalost in negativna custva. Vsak dan se pocutim slabo. Tega nikakor ne morem popravit, pa ceprav sem ze probala. Edino veselje mi prinasa hisni ljubljencek. Ko njega vec ne bo, bom se slabse. Sem zelo zelo zelo osamljena, nimam prijateljev, starsi me niti ne opazijo, ce pa ze, z mano grdo ravnajo in me zalijo, tezave imam z zdravjem, nimam niti malo volje do zivljenja (a ne razmisljam o samomoru). Ne vem vec kako si pomagat, da bi se mi razpolozenje dvignilo... So kaki tableti za to? Ne ravno antidepresivi, ampak kaj podobnega no, ne vem. K psihologu ne bom hodila, ker sem se ze pozanimala v nasem zdravstvenem domu in pride obravnava precej redko (kar iskreno mislim da mi ne bo v pomoc).
• Uredništvo
Patrik Senica

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
vidim, da ti je zelo hudo, saj praviš, da se počutiš osamljeno in žalostno, hkrati pa imaš občutek nevidnosti pri starših in pri drugih. Zanima te, kako si pomagati - nekaj si že poizkusila sama, raziskuješ pa tudi o možnostih psihologa in zdravil. Najprej bi te rad pohvalil, ker si sama že tako aktivna in se zanimaš za svoje duševno zdravje in si pripravljena poiskati pomoč in ker si nam izkazala zaupanje in nam pisala.
Najprej bi te rad vprašal, zakaj misliš, da svojega slabega počutja ne moreš popraviti in kaj točno si poizkusila storiti? To je pomembna informacija, ki mi bo dala vpogled v to, kaj bi bilo zate najboljše oz. da ti ne govorim o stvareh, ki si jih mogoče že preverila ampak ti ne ustrezajo.
Zelo mi je žal, ko berem, da se starši do tebe obnašajo grdo oz. te ne opazijo. Vseeno pa bi me zanimalo, (če ti je primerno o tem govoriti) kako se kaže to grdo obnašanje?
Veseli me, da kljub temu, da ti je zelo hudo, praviš da o samomoru ne razmišljaš. Vseeno pa ti svetujem, da se v trenutku, ko doživljaš hujšo stisko, obrneš na nasvet strokovnjaka v živo, kar ti zastonj omogočamo tukaj na #To sem jaz v spletni svetovalnici s psihologom, za brezplačni telefonski pogovor v živo pa pokliči na TOM Telefon (tel. 116 111, vsak dan od 12.00 do 20.00).
Praviš tudi, da si že skušala priti do psihologa, vendar te je čakalna doba odvrnila. Zato ti prilagam povezavo do svetovalnice Posvet - piši jim ali pa jih pokliči in z njimi se lahko dogovoriš za svetovalni pogovor (brez napotnice). Svetovalnice imajo po več krajih v Sloveniji.
Do zdravil se da priti preko osebnega zdravnika ali psihiatra na recept, vendar morajo oni presoditi, če jih potrebuješ ali ne. Poleg tega je pomembno da veš, da samo zdravila sama po sebi ne bodo imela takšnega učinka, če poleg jemanja le-teh tudi sama nisi aktivna in posegaš tudi po drugih načinih pomoči.
Želim ti vse dobro in upam, da se še kaj oglasiš.
Patrik Senica, mag. psihologije