V 6.razredu sem imela probleme z slabim pocutjem, pocutila sem se kot da nisem prisotna v situaciji oz.kot da sanjam in se ne zavedam da sem tam kjer sem. Nato je to minilo za par let,sploh nevem kako.Zdaj sem 3 letnik, ta tezava se mi je ponovila ampak v drugi obliki, en dan sem bila na praksi v soli in nenadoma sem dobila nek "panicni napad" tezko sem zacela dihati, v prsnem kosu me je tiscalo, v glavi sem imela tezek obcutek, vrtelo se mi je in kot sem ze omenla prej pocutila sem se neprisotno, nisem morala nadeljevati na praksi saj je blo vedno huje. Sla sem k zdravniku, saj mi je zelo hudo ziveti s tem, zdravnik me je predpisal za EKG in odvzem krvi. Vsi rezultati so bili
vredu. Sla sem tudi k osebnemu psihologu,
tudi ta nima ucinka kaj dosti name.Zdaj se cakam na profesionalnega psihologa in se to bo trajalo dolgo casa. Moja situacija se mi ponavlja kr dosti krat vcasih veckrat na teden, vcasih pa tudi majn.Ko se mi zgodi to "slabo poutje" pred tem nisem pod nobenim stresom, moje zivljenje je super, rada hodim ven, se druzim z prijateiji, edino ta stvar je ko me pocasi zacenja unicevati, saj imam strah hoditi ven, v solo, na prakso, ker imam ta obcutek v sebi da se mi spet ponovi to slabo poutje oz. napad.Zato sem pisala vam, ker nevem vec kaj naj naredim, hocem samo biti boljse in ziveti normalno.Upam da mi boste lahko kako svetovali oz pomagali, najlepsa hvala.
Uredništvo
Ajda Busija-Novak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
najprej naj se ti iskreno opravičim za pozen odgovor. Tvoje vprašanje se je izgubilo v mojem nabiralniku.
Vesela sem, da si mi pisala, iz tvojih besed lahko razberem, da si zelo želiš pomoči in da jo tudi aktivno iščeš, kar je odličen prvi korak. Najprej si opisovala svoje občutke, kot da nisi v stiku s svojim telesom oz. kot da sanjaš. To, kar si opisala, imenujemo depersonalizacija. Simptomi depersonalizacije vključujejo občutek odcepljenosti oz. odtujenosti od lastnih misli, občutkov ali telesa – kot da oseba sebe opazuje na televizijskem zaslonu ali v sanjah. Depersonalizacija je ena izmed motenj anksioznosti, ki jih je veliko in se lahko med sabo razlikujejo, vse pa družijo občutki tesnobe, strahu, anksioznosti.
Druga oblika anksioznosti so panični napadi, ki si jih prav tako omenila. Ko doživimo panični napad, imamo občutek, da se bomo zadušili, da ne moremo dihati in da bomo umrli. Čutimo lahko vrtoglavico ali slabost, srčni utrip se pospeši, krvni tlak se dvigne. Ker sta panična motnja in motnja depersonalizacije obe motnji anksioznosti se pogosto zgodi, da se ena spremeni v drugo ali da se iz ene motnje lahko razvije druga. Če večkrat doživimo panični napad, ga začnemo pričakovati, pride do pogojenega učenja. Situacije, v katerih smo v preteklosti doživeli panični napad, v nas vzbujajo veliko tesnobo in strah, ta pa pogosto vodita do novih paničnih napadov, zato se ti to veliko pogosteje dogaja.
Če prav razumem, si že v čakalni vrsti za obravnavo psihologa ali psihiatra v okviru zdravstvenega sistema? Medtem ko čakaš, pa si v zasebni ambulanti obiskala še psihoterapevta? Če ti trenutni psihoterapevt ne ustreza, če se ti zdi, da se tvoje stanje ne izboljšuje, če se z njim ne moreš odkrito pogovarjati o svojih težavah, ga zamenjaj. Velikokrat se zgodi, da moramo poskusiti kar nekaj različnih psihoterapevtov preden najdemo tistega, s katerim "kliknemo". Vem, da je ta proces naporen, vendar je nujen. Ko boš našla psihoterapevta, s katerim se boš ujela, se bo tudi tvoje stanje počasi začelo spreminjati.
Ko iščeš psihoterapevta bodi pozorna na njihove izkušnje in pridobljeno izobrazbo. Najbolje je, če je psihoterapevt psihiater ali psiholog z dodatnimi izobraževanji iz psihoterapije. Dobro je tudi, da ima izkušnje z motnjami anksioznosti, saj ti bo tak strokovnjak znal najbolje svetovati pri tvojih težavah. Prvi korak na terapiji je, da se naučiš umiriti telo, ko doživiš panični napad. Nato verjetno sledi postopno izpostavljanje s terapevtom ali osebo, ki jo imaš rada, s katerim se boš ponovno postopoma izpostavila situacijam in prostorom, kjer si morda v preteklosti doživela panični napad. Terapija motenj anksioznosti, še posebej paničnih napadov, je lahko zelo naporna, a je vredna, saj ko smo ozdravljeni veliko lažje živimo, nismo omejeni z našimi simptomi ali mislimi. Skupaj s psihoterapevtom oziroma terapevtko bosta določila program zdravljenja, ki ti bo ob tvojem vztrajanju pomagal.
Če želiš prebrati več o motnji depersonalizacije ali panični motnji, ti prilagam nekaj povezav:
https://www.zadusevnozdravje.si/dusevno-zdravje/pogoste-dusevne-tezave-in-motnje/panicna-motnja/
https://nijz.si/publikacije/anksiozne-motnje-kako-jih-prepoznati-in-premagati/
Želim ti vse dobro, če te zanima še kaj, mi pa le piši.
Lep pozdrav,
Ajda Busija-Novak, mag. psihologije