Pozdravljeni,
zanima me, kako povečati svojo samopodobo. Preden grem ven z prijateljicami se večkrat spreoblečem, ker se ne počutim lepo v oblačilih in imam občutek da me bodo obsojale. Zanima me še kako se lažje vključiti v pogovor in kaj naj naredim če me večkrat izločijo iz družbe npr. grejo brez mene na pijačo, mene pa sploh ne povabijo..ob tem se počutim zelo slabo.
Hvala za odgovor
• Uredništvo
Urška Pisar

Odgovor svetovalke:
Pozdravljeno dekle,
najprej naj se ti zahvalim, da si se obrnila na svetovalnico in si delila svoje doživljanje.
Sprašuješ kako naj izboljšaš svojo samopodobo. Verjamem, da si želiš, da te drugi ne bi obsojali in da bi pripadala družbi, v kateri preživljaš svoj čas. Verjamem, da se ob tem večkrat počutiš neprijetno in zavrnjeno ampak hkrati želiš, da bi našla načine kako biti sprejeta.
Verjetno si že do sedaj sama opazila, da daje družba pogosto prevelik pomen na zunanji izgled. Posledično se v preveliki meri obremenjujemo s tem kaj obleči, kako si urediti frizuro, kakšne dodatke izbrati itd. V resnici pa je bolj kot to, da smo oblečeni po zadnji modi, pomembno, da se počutimo dobro v svoji koži. Torej tudi v svojih oblačilih. Zato je pomembno, da pri razmišljanju o tem kaj obleči izhajaš iz sebe - kaj ti je všeč, v čem se počutiš dobro in v čem si lahko res ti, točno takšna kot si - enkratna in neponovljiva. Pri tem moraš seveda imeti v mislih to, da bo zagotovo obstajal nekje nekdo, ki mu tvoj stil oblačenja ne bo všeč. Pa nič zato. Tudi tebi so verjetno določeni načini oblačenja bolj pri srcu kot drugi. Pa zaradi tega z drugimi stili ni nič narobe. Pa naj to ne velja samo za oblačenje, temveč tudi za druge stvari v življenju. V kolikor bi si želela izvedeti še kaj več o tem, kako lahko izboljšaš svojo samopodobo lahko v iskalnik na naši svetovalnici vneseš izraz "10 korakov do boljše samopodobe". Tam boš našla zelo veliko literature, ki ti je lahko v pomoč.
Sprašuješ tudi kako se lažje vključiti v pogovor. Če pogovor že teče se lahko skušaš vključiti na način, da postaviš kakšno vprašanje. Tako izkažeš, da se zanimaš za temo in da bi se želela vključiti v pogovor. Sicer pa lahko tudi sama malo opazuješ, na kakšne načine se drugi vključujejo v pogovore in razmisliš, kateri izmed načinov bi ti bil najbolj blizu. Izpostavila si tudi, da te prijateljice včasih ne povabijo na pijačo in gredo kar brez tebe. Ker se ob tem počutiš žalostno in zavrnjeno, bi bilo dobro, da to naslednjič naglasiš. Da prijateljicam iskreno poveš, kaj bi si želela in kako se počutiš ob tem, ko te ne povabijo zraven.
Verjamem, da so odnosi z vrstniki nekaj, kar te po eni strani napolni z energijo, te osrečuje in izpopolnjuje. Na drugi strani pa ti odnosi večkrat v nas vzbujajo pomisleke in prinašajo skrbi ter razočaranja. Pri tem je pomembno, da se zavedaš svoje enkratnosti v odnosih z drugimi, svojih pozitivnih lastnosti, hkrati pa skušaš nesoglasja naglasiti in rešiti na konstruktiven način.
Lepo te pozdravljam,
Urška Pisar, mag. psihologije