Pozdravljeni!
imam probleme s samopodobo, saj mislim da sem debela in da izgledam ogabno. Čez 13 dni grem v šolo v naravi in tam se bomo kopali. Strah me je, da se bodo vsi norčevali iz mene, kako grda sem.
• Uredništvo
Ajda Novak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Počasi prihajaš v čas mladostništva, tvoje telo se mogoče začenja že malo spreminjati, ali pa se bo začelo kmalu. Zakaj misliš, da si debela in da izgledaš ogabno? Zakaj te skrbi, da ti bodo drugi rekli, da si grda? Se je to že kdaj zgodilo.
Rada bi ti povedala nekaj o "spotlight efektu" - ko ljudje mislimo, da nas drugi gledajo in ocenjujejo, v resnici pa se drugi z nami ne ukvarjajo niti pol toliko kot se mi sami s sabo. Prav tako nikoli niso tako kritični do nas kot smo lahko kritični sami do sebe. Torej sošolci najverjetneje tvoji podobi v kopalkah ne bodo posvečali veliko pozornosti, prav tako se jim ne boš zdela grda. Tako kot ti, se bodo verjetno tudi sošolci bolj ukvarjali sami s sabo in svojo podobo v kopalkah ...
Poskusi pa počasi spreminjati odnos do sebe. Nihče o sebi ne meni, da je popoln in brez napak; pa vendar je pomembno, da vemo, da je telo, ki ga imamo, naše edino telo, drugega ne bomo nikoli dobili, zato se ga naj čim prej naučimo imeti radi. Namesto grobih besed kot so "ogabno" in "debelo" mu raje nameni lepe besede, osredotoči se na stvari, ki so ti na sebi všeč.
V šoli v naravi pa raje posveti pozornost aktivnostim, prijateljem, morju, soncu in uživanju. Tako se boš tudi v svojem telesu počutila boljše.
Vse dobro ti želim, če pa te še kaj skrbi, mi pa le piši.
Ajda Novak, mag. psihologije