Pozdravljeni... sem gej in pred dvema letoma sem imel spolni odnos z neznancem s cemer sem se najprej strinjal, po tem ko je rekel da nima kondoma pa se nisem vec on pa je vseeno nadaljeval brez. Zaradi vseh okoliscin in posledic ki so se ze zgodile sem se odlocil da nocem prijave ker tudi nocem da se to razve nocem da starse skrbis e bolj kot jih je... uglaunem imam nov problem. Slucajno sm v zadnih mesecih naletel na porno vsebine kjer je bilo ocitno da se fant ne strinja z odnosom in je on na mestu na katerem sem bil jaz. Nekako me celo privlaci ce bi se moja situacija ponovila in nevem zakaj ker je bilo res slabo... nevem kaj naredit ker jaz nebi nikoli nikomur skodoval ampak zakaj me take stvari privlacijo... vprasam ampak nevem kasen odgovor sploh pricakujem. Hvala za karkoli, ze pisanje mi je pomagalo
Uredništvo
Ana Globokar

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen, Aleks,
Sprva bi te želela pohvaliti, da si delil svojo zgodbo in žal mi je, da se ti je to zgodilo. Zdi se mi zelo pogumno, da si se odprl o tako težki izkušnji in žalosti me, da si doživel nekaj tako neprijetnega.
Mislim si, da si morda zmeden zaradi privlačnosti do spolnih vsebin, ki prikazujejo situacije podobne tvoji. Včasih se lahko zgodi, da veliko razmišljamo o dogodkih, ki so se nam zgodili, tudi tistih, ki so bili boleči. Tako bi morda lahko razumela tudi tvojo fantazijo – mogoče se je fantazija pojavila zaradi pogostega razmišljanja o tem dogodku oz. zaradi želje po razumevanju preteklega dogodka.
Pišeš tudi, da je bil ta dogodek zate neprijeten in da nikomur nebi želel storiti kaj podobnega. Verjamem ti, da te takšne misli skrbijo, vendar fantazije so lahko zelo zapletene in nas včasih prestrašijo. Pomembno pa je, da se zavedaš, da kljub fantazijam, te le-te ne določajo kot osebo, saj so fantazije lahko del procesa predelovanja travme. Ob tem se mi je pojavila misel – morda so fantazije odraz tega, da imaš v fantaziji več nadzora nad situacijo, kot si ga imel ob dejanskem dogodku. Kaj meniš o takšni razlagi?
Razmišljam tudi, če bi lahko svojo dilemo zaupal kakšni bližnji osebi, ki ji zaupaš – prijatelju ali pa prijateljici. Morda pa bi svojo zgodbo povedal tudi strokovnjaku (psihologom, terapevtom, svetovalni delavki na šoli), ki bi ti pomagal razumeti tvoje občutke in misli, ter ti pokazal načine, kako se z njimi soočati.
Tudi pisanje, ki si ga omenil, je lahko izjemno koristno. Z dnevnikom lahko raziskuješ svoje misli in čustva ter opazuješ, kako se tekom časa spreminjajo. Pomembno je, da si do sebe nežen in potrpežljiv – proces predelovanja travme potrebuje čas.
Najpomembnejše pa je, da veš, da nisi sam in da so tvoje misli povsem upravičene. To, da iščeš odgovore in podporo, je korak k boljšemu razumevanju in tudi počutju.
Če imaš še kakšno vprašanje, mi lahko odgovoriš kar tukaj. Z veseljem ti bom odgovorila.
Lepo obodi,
Ana Globokar, dipl. psihologinja (UN)
Al
Aleks
Pozdravljeni! Hvala za podroben odgovor. Govoril sem z bliznjo osebo in ugotovil, da je imela podobno iskusnjo kar me je res presenetilo. Ugotovila sva da je to verjetno nek odgovor telesa na travmo ter da bo s casom bolje oz. upam da bo. To da bi imel kontrolo glede situacije je zanimiv nacin razmisljanja, hvala se enkrat. Samo nekako se bojim da ko nakdem ljubecega fanta ne bo zadostil tem mojim potrebam ampak verjetno je to problem s katerim se bom soocal sele takrat... To kar pocnete je res amazing in hvala, vrjamem da pomagate ogromno ljudem kot ste meni