Pozdravljeni,
Prosim za nasvet
Ker svojo naj. prijateljici nisem hotela povedati nečesa kar mi je povedala sosolka ker sem ji obljubila da ne bom nikomur povedala, se je razjezila in mi rekla da ji nocem nikoli ničesar povedati ona pa mora men vedno vse, nato je zacela sošolkami spredaj govoriti kakšna sem jaz ko se skregam, .......ni se mi je dalo poslusati ker sem bila jezna na njo zato sem se obrnila in odšla v nasprotno smer ona pa se je za mano zadrla: ja kr pejt jokcat tja k niki-moja sosolka, pa se pounkufer te mam je rekla pol je pa zacela neki razlagah o men tistima sosolkama
Ne vem kaj naj naredim ker trenutno sem tako jezna na njo da ne vem kaj naj naredim
Lp
Ar
Arči
Tvoje ravnanje je bilo korektno in tvoja najboljša prijateljica bi morala to razumeti. Če ti je sošolka nekaj zaupala in te prosila, da to ostane med vama in ti si obljubila, da zaupano ne boš prenašala naprej, to pomeni, da tega ne boš povedala nikomur. Niti najboljši prijateljici.
Vprašaj jo, kako bi se počutila ta tvoja najboljša prijateljica, če bi ti nekaj zaupala ti pa bi to povedal naprej. Verjetno bi ti zamerila.
Vprašaš, kaj naj narediš? Ničesar. Če je ta tvoja najboljša rijateljica res prijateljica, se ti bo opravičila in rekla da imaš prav. Če pa tega ne bo storila, tudi prav, ti pa razmisli ali najboljša prijateljica res tako lahko ravna. Osebno mislim da ne, zato se s tem ne obremenjuj. V življenju so mnogo pomembnejše stvari. Pa lepo se imej in ostani zdrava.
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Lepo pozdravljena!
Če prav razumem, je prijateljica jezna nate, ker ji nisi želela zaupati skrivnosti druge prijateljice. Zato sta se sprli. Zapisala si, da si na prijateljico zelo jezna. Jeza, ki jo čutiš, odraža to, da ti odnos s prijateljico nekaj pomeni. V vseh odnosih včasih pride do razhajanja interesov, do konfliktov, do drugačnih mnenj. Razumljivo in popolnoma normalno je, da se ob tem ne počutiš prijetno ter da se sprašuješ, kaj storiti. Spori v odnosih niso nič nenavadnega, pomembno je le to, da znamo in zmoremo te spore zgladiti, se med seboj pogovoriti in ponovno vzpostaviti zaupanje ter vzajemno spoštovanje.
To, da si se v danem trenutku odločila obdržati skrivnost prijateljice, je res hvalevredno. Dokazuje, da si zaupanja vredna oseba, na katero se bližnji lahko zanesejo. Čestitam ti za vso notranjo moč, ki je bila potrebna, da si skrivnost zadržala zase. To je vrlina, ki je ne zmore vsak, zato ti iskreno izrekam vse pohvale.
Mogoče se ti bo to zdelo nekoliko nenavadno, a svetujem ti, da ne narediš ničesar J Zaupano skrivnost še vedno čuvaj, prijateljici, s katero sta se sprli, pa daj nekaj časa. Do nje se obnašaj čisto običajno, kot do sedaj – bodi prijazna in prijateljska ter odprta za nadaljevanje odnosa. Verjamem, da bo prijateljica čez čas spoznala, da je bilo tvoje dejanje dobro ter da si z njim zgolj poudarila svoje kvalitete dobre prijateljice. Če pa ti bo prijateljica očitala to, da skrivnosti ne želiš povedati, ji lahko zastaviš vprašanje: »Kako bi se ti počutila, če bi nekomu izdala tvojo skrivnost?«
Vse dobro ti želim,
Zala Žežlina, univ. dipl. socialna pedagoginja
za
zaskrbljenka
pozdravljeni
danes mi je napisala pismo v katerem mi je sporočila kaj ji gre najbolj na živce zadnje čase. V šoli me je ignorirala, seveda sedi zraven mene ampak sem bila zelo jezna nanjo saj je šla sošolko za mano spraševati s kom grem na valeto pa ji pisati listke o tem jaz sem pa zraven sedela. HALOOOOO!!!!!!!!!!!!!
prosim za nasvet kaj naj naredim
Lp
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_
Odgovor svetovalca:
Ponovno pozdravljena.
Prijateljica očitno še ni pripravljena zakopati bojne sekire in tebe to, zelo razumljivo, obremenjuje in teži. Praviš, da te sošolka ignorira ter da ti je napisala pismo, v katerem je opisala, kaj jo moti. Predstavljam si, da ob tem lahko občutiš jezo, zaskrbljenost, žalost ...
Težko ti svetujem, kaj narediti, saj vaju ne poznam, prav tako ne vem veliko o dinamiki vajinega odnosa. Včasih so problemi v odnosih lahko rešljivi, včasih pa se pri reševanju zataknemo in vedno znova izberemo rešitev, ki ni učinkovita. Predlagam ti, da k težavi pristopiš bolj strukturirano, zato ti v nadaljevanju predstavljam tehniko reševanja problemov.
Na list papirja zapiši odgovor na vprašanje "Kaj je problem?" Nato razmisli o tem, kakšne so možne rešitve. Kaj bi lahko naredila? Za vsako od rešitev najdi pozitivno in negativno posledico, ki bi se lahko pojavila. Tako si boš odgovorila na vprašanje "Katera izmed rešitev bi bila najprimernejša?" Za izbrano rešitev nato naredi načrt. Kaj boš naredila najprej? Na kaj moraš biti pozorna? Po tem, ko izpelješ načrtovano, pa pomisli: Ali je bila izbrana rešitev uspešna? Če ne, kaj so bile glavne ovire? V kolikor ne boš dosegla želenega rezultata (pobotanja s prijateljico), poišči novo rešitev in tako dalje ...
Tako za spor kot tudi za ponovno vzpostavitev odnosa sta vedno potrebna dva. Prijateljica ti je napisala pismo, kar nakazuje na to, da je pripravljena komunicirati, a svoje občutke raje zapiše, kot pa ti jih zaupa iz oči v oči. Mogoče ji bo zato bližje, če tudi ti njej napišeš pismo. Še enkrat lahko opišeš in obrazložiš situacijo, ji poveš, kako si se počutila takrat ter kako se počutiš sedaj, ko te prijateljica ignorira. Predvsem daj prijateljici dovolj časa, da sama pri sebi premisli in se pomiri. Kot sem ti svetovala že prejšnjič: ohranjaj prijazen in prijateljski odnos ter ostani odprta za nadaljevanje prijateljstva.
Srečno,
Zala Žežlina, univ. dipl. socialna pedagoginja