Povedala mi je da je v depresiji in da ima misli v samomoru ceprav redko pove kako se zares pocuti, jaz kot njen fant se pocutim kot da nimam moci. Govorim ji da jo imam rad, naredim vse kar zeli, povem ji da sm tuki zanjo ampak nic ne pomaga. Kaj naj naredim
Uredništvo
Maja Krajnc

Odgovor svetovalke:
Dragi mladenič,
naj ti najprej čestitam, da si resno vzel prijateljičino grožnjo o samomoru. Žal nisi omenil, koliko je stara. No, ne glede na to, pa naj povem, da je vzrokov, da se nekdo odloči za samomor več. Nikoli ni zgolj eden. Je pa lahko zgolj ena stvar, ki sproži to dejanje.
Človek, ki ima kolikor toliko urejene razmere doma, dobre odnose s prijatelji, ki ima v življenju nek smisel, ne bo naredil samomora.
Morda ima tvoja prijateljica probleme, ki jih ti ne poznaš; npr. slabi odnosi v družini, travme otroštva, slabe izkušnje z ljudmi, pomanjkanje smisla. Ali veš, kaj si sploh želi početi v življenju?
Poskusi se s pogovorom dokopati do teh odgovorov. Morda niti sama ne ve, zakaj je sploh na tem svetu. Toda vsak izmed nas je tu, ker ima življenjsko nalogo. To je Frankl, utemeljitelj logoteraije, zelo jasno povedal. "Ne sprašujmo se, kaj lahko življenje naredi za nas, temveč kaj lahko mi naredimo za življenje." Če se tvoja prijateljica srečuje s vprašanji zakaj sem na svetu, ji priporoči knjigo Elisabeth Lukas (to je Franklova učenka) Na sledi veselju. Imamo nešteto razlogov, zakaj in čemu smo lahko srečni v življenju, ki nam je bilo podarjeno. In ne pozabi: v življenju imamo vedno dve možnosti: slabo in dobro. Za katero se bomo odločili pa smo odgovorni sami, kot za vse druge odločitve, ki jih sprejemamo kot svobodna bitja. Toda pozor! Moja svoboda je vse do takrat, ko moje odločitve v negativnem pogledu ne prizadenejo drugega. Vemo pa, da samomor pušča trajne posledice pri vseh, ki so samomorilca poznali in mu bili blizu.
Dragi mladenič, želim ti, da boš v pogovoru s prijateljico odkril prave vzroke, zaradi katerih sploh premišlja o samomoru in ji pomagal pokazati pot v smiselno življenje. Ljudje niso obupali niti v najtežjih življenjskih situacijah. O tem lahko več izveš v knjigi Kljub vsemu reči življenju da, že prej omenjenega Viktorja Frankla. Imajo jo v vsaki knjižnici.
Prav lepo te pozdravljam in želim vse dobro.
mag. Maja Krajnc, univ. dipl. sociologinja in politologinja
Ne
Neli
Cau, prvo poskusi tvoji punci povedat da je ne sodiš oz. ocenjujes ampak spostujes njene obcutke in si tukaj da ji pomagas. Ce tega ne sprejme in se se vedno ne zeli pogovarjati s tabo o tem morda povej njenj mami/ocetu da te skrbi zanjo in v kaksnem stanju je. Nasploh to tud ni dobro zate da si ves cas v skrbeh. Uglaunem pretiravi ampak naj to se vseeno ostane med vama.