Pozdravljeni!
Moja prijateljica je spomladi to leto doživela psihično nasilje. Tri sošolke so ji preko WhatsAppa pošiljale zelo grda sporočila. Povedala je svojim staršem, ki so obvestili šolo. To jo je zelo prizadelo. Ni si upala več v šolo, ker jo je bilo strah, da jo bojo preteple, ker jih je zatožila.
Šla je v drug razred (moj), vendar se zdaj obnaša zelo čudno (npr. ves čas je zgrbljena, zaprta vase, zelo tiha, veliko stvari se ustraši, ima težave z učenjem...). Malo me skrbi zanjo. Želim si, da bi lahko bila spet malo sproščena. Mi lahko prosim svetujete, kako ji lahko pomagam?
Hvala že za v naprej za odgovor!
Lep pozdrav
• Uredništvo
Anadeja Bajzek

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
glede na zapisano, je tvoja prijateljica šla čez zelo težko preizkušnjo. Kar se ji je zgodilo, lahko pusti posledice in te ne bodo izginile kar takoj. Vesela sem, da ji je v novem razredu bolje in da te ima za prijateljico. Bodi potrpežljiva z njo, potrebno bo nekaj časa, da se bo spet počutila varno in da bo  zaupala sošolcem. Najpomembneje je, da čuti tvojo skrb in oporo. Ne boj se ji ponuditi pomoči - predlagaj, da se skupaj učita ali rešujeta domačo nalogo, poudari, da te skrbi zanjo in da bi rada, da se dobro počuti. Morda ji bo sprva težje izraziti svojo stisko, a že skozi tvoj trud, da ji pomagaš pri šolskih obveznosti, bo dobila pozitivno izkušnjo prijateljstva, ki ji je prej manjkala.
Lahko jo povabiš tudi kam izven šole. Morda šola zanjo predstavlja okolje, kjer je imela slabe izkušnje in je zato avtomatsko v tem okolju bolj zaprta in prestrašena. Povabi jo na sprehod, v kino, na sladoled ali kakšno drugo aktivnost, kjer bosta lahko bolj sproščeni.
Če se ti zdi, da se nasilje ponavlja ali, da v ozadju leži kakšna druga stiska, je pomembno, da to poveš kakšnemu odraslemu - npr. učiteljici ali njenim staršem, ki bodo znali ukrepati tako, da bo najbolje zanjo.
Upam, da bosta druga v drugi našli oporo in da bo sčasoma tudi zanjo postala šola kraj, ki ji vzbuja pozitivne občutke in kjer se počuti sproščeno.
Vse dobro,
Anadeja Bajzek, dipl. psihologinja (un)
• Uredništvo
svetovalec
Odgovor svetovalca:
Poskusi ji pomagati, da ti bo spet zaupala.