Pozdravljeni!
Zadnjih nekaj mesecev me zelo skrbi za mojega atija. Vedno manj je doma, veliko hodi po gostilnah, velikokrat pride domov pijan, zapada v dolgove po več sto evrov, zadnjih nekaj tednov mi dobesedno krade denar. Vedno reče da bom dobila nazaj, vendar se to potem nikoli ne zgodi. Obupala sem, rada bi mu pomagala pa ne vem več, kje naj iščem strokovno pomoč, ker jo več kot očitno potrebuje. Skrbi me tudi zato, ker se zaradi njegovih težav z uživanjem alkohola ne znava več normalno pogovarjat. Večkrat se dereva en na drugega ali pa sploh ne govoriva. Želim si, da bi bila malo bolj izobražena in bi mu znala pomagati.
Hvala za odgovor in lep pozdrav
• Uredništvo
Maja Roškar

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena, zaskrbljena,
vesela sem, da si nam pisala in nam zaupala svoje skrbi. Žal mi je, da imate doma težave, da oče pije in ti jemlje denar. Noben otrok si ne zasluži takšnega ravnanja. Predstavljam si, da ti je zelo hudi in te skrbi. Zapisala si, da oče potrebuje pomoč, tudi sama se s tem strinjam, glede na to kar si napisala. Je morda pri vas v družini kdo s katerim bi se lahko o tem pogovorila? Morda bi se kak odrasel pogovoril z očetom in ga motiviral k spremembi in iskanju pomoči. Očetu si ti že skušala pomagati, a sedaj mislim, da je čas da poskrbiš predvsem zase. Ti si očetov otrok in ne strokovnjak. Ni tvoja naloga, da pomagaš očetu, lahko seveda opozoriš na problem, poveš kakšnemu sorodniku ali komu v družini, lahko se pogovoriš s svetovalno delavko v šoli, ali s svojo osebno zdravnico, nikakor pa ne more biti vse na tebi. Če se oče ne odloči narediti spremembe in poiskati pomoči, to ni tvoja krivda. Kako bi se lahko sedaj v tej fazi zaščitila? S kom bi se lahko pogovorila? Rada bi ti povedala še to, da je za to, da oče pije odgovoren predvsem on sam in da nisi ti kriva za takšno stanje v družini. Pogosto namreč otroci staršev, ki imajo težave zaradi pitja alkohola, mislijo, da so oni doprinesli k pitju starša, čeprav temu ni tako. Pošiljam ti povezavo do skupin Al-teen, kjer je na voljo pomoč za najstnike, katerih starši, družinski člani ali prijatelji imajo probleme z alkoholom. Morda bi jih lahko poklicala in jim zaupala svojo stisko?
Sporoči nam še, kako si.
Vse dobro ti želim,
dr. Maja Roškar, univ. dipl. psihologinja