Dober dan.
O tej moji težavi se ne morem zaupati nikomur razen prijateljicam, ki pa mi ne znajo pomagati. Zato sem se obrnila na vas. Ljudje me ves čas vidijo zaskrbljeno in me sprašujejo kaj je, zakaj sem tako zaskrbljena mojega razloga za skrb SKRBI ME, DA BOM ZA VEDNO SAMSKA pa ne morem nikomur povedati razen tukaj napisati. Preprosto, ko se sošolke pogovarjajo o njihovih fantih in zvezah se počutim zelo osamljeno, ker nimam fanta, imam občutek, da me noben ne bi maral, da bi za vedno ostala samska. Vem, da redko kdaj te zveze v mladosti ostanejo do konca ampak vseeno. Rada bi ko bi bila odrasla svojega partnerja predstavila najbližjim, si ustvarila družino in nepozabne trenutke. Skrbi me, da se mi ta želja ne bi uresničila. Misli, da si veliko deklet želi ustvariti družino ampak kaj, če bo ta moja želja ostala le želja in se mi ne bo uresničila. Rada bi imela nekoga, z komer bom lahko delila vse kar me muči itd. res nebi rada ostala sama, ker sem zelo zaskrbljena in potrta, slabe volje zaradi tega.
Imate kakšen nasvet?
k1
k123
Popolnoma razumem tvoje skrbi... Tudi jaz sem se soočala z njimi... Ko sem bila v osnovni šoli ali začetku srednje šole me je bilo tako zelo strah, da nikoli ne bom spoznala nobenega fanta, da sem se občasno ob tem tudi razjokala... preprosto si nisem znala predstavljati, kako bom jaz koga spoznala...
ampak veš kaj, je zanimiva stvar... da ne moremo vedeti, kaj se bo zgodilo čez 1 mesec, čez 1 leto ali čez 5 let... ne glede na to, kako si želimo, da bi videli v prihodnost, je pač ne moremo spoznati preden dejansko ne pridemo do tja...
Jaz sem sedaj stara 24 let... in sem pred 2 letoma spoznala svojega prvega fanta, ki je preprosto najbolj super oseba...
Pri 16 letih si nikoli nisem predstavljala, da bom našla partnerja... kaj šele, da se bom tako močno ujela z njim kot dejansko se... še pri 20 letih sem se intenzivno obremenjevala glede tega da bom mogoče vedno samska... in poglej kako so se stvari obrnile...
kaj hočem reči? bodi odprta do različnih izkušenj... do spoznavanja novih ljudi... nikoli ne veš kaj te čaka in nič ni narobe, da fanta še nimaš...
Uredništvo
Amadeja Jurič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena, draga mladostnica!
Kot vidim, te trenutno močno skrbi dejstvo, da v življenju morda ne bi spoznala partnerja in bi tako večno ostala samska. Drugi opažajo, da si vidno zaskrbljena, pa tudi sama praviš, da si zaradi tega potrta in slabe volje. Če te razumem pravilno, se glede tega sicer zaupaš prijateljicam, vendar ti pri tem ne znajo pomagati.
Super se mi zdi, da se zavedaš negotovosti teh prvih romantičnih odnosov in izkušenj v mladosti ter da imaš neko vizijo za prihodnost (predstaviti partnerja svoji družini, si z njim ustvariti družino, oblikovati skupne spomine). Izpostavila si tudi svojo željo po partnerski čustveni podpori. Skrbi te torej, da vsega tega v življenju ne bi izkusila in bi ostala sama.
Predstavljam si, da si se ujela v taki zanki negativnega razmišljanja, kjer nenehno premlevaš te skrbi, premišljuješ o negativnih scenarijih, vidiš samo negativen izid. Take negativne misli in premlevanje lahko začne zelo hitro vplivati tudi na naše duševno in telesno počutje, kar opažaš tudi sama. Skrbi, ki nam pogosto povzročajo preglavice, niso dejstva, pač pa le naša predvidevanja in predstave glede prihodnosti. Pomisli, kolikšna je sploh verjetnost, da skozi celotno življenje ostaneš sama? Zelo malo ljudi je skozi celo življenje dejansko samskih, brez da bi torej skoznali kakega partnerja.
Med tvojim zapisom sem zasledila tudi, da se primerjaš s svojimi sošolkami, ki pa imajo fante, kar te požene v slabo voljo. Veš, prav vsak izmed nas živi svoje življenje, med seboj smo si (hvala bogu) različni, vsak gre skozi življenje po svoji časovnici, pod svojimi pogoji, se srečuje z drugačnimi okoliščinami, priložnostmi, zato je zelo nepošteno do nas samih, v kolikor pričakujemo, da bomo v nečem enaki kot drugi, da sebe primerjamo z drugimi, saj najverjetneje nimamo enakih pogojev, se ne nahajamo v istih okoliščinah, nenazadnje pa smo si tudi sicer osebnostno zelo različni.
Zapisala si tudi, da se ti zdi, da te nihče ne bi maral (najbrž se je to nanašalo na fante, ki jih boš spoznavala v prihodnosti?). Taka omejujoča in negativna prepričanja o sebi lahko zelo pomembno krojijo našo »usodo«, saj zaradi strahu niti ne poskušamo in posledično ne dobimo priložnosti za neke pozitivne izkušnje, s čimer se naše negativno prepričanje o sebi potrdi (ta fenomen v psihologiji imenujemo samoizpolnjujoča se prerokba). Poskusi pri sebi poiskati pozitivne lastnosti, zaradi katerih te imajo ljudje radi in ki bi lahko pritegnile tudi tvojega bodočega partnerja. Zagotovo lahko najdeš kakšne. Zapiši jih na papir in si jih čez dan večkrat glasno ponovi.
Na svoje skrbi lahko poskusiš pogledati tudi iz »vidika prijatelja« - kaj bi pa ti svetovala ali rekla svoji prijateljici, če bi se nate obrnila z istimi skrbmi, kakor se trenutno soočaš sama.
Partnerski odnosi so seveda pomemben del našega duševnega in telesnega zdravja, vendar so enako pomembni tudi drugi medosebni odnosi v našem življenju! Tudi če ostaneš za vedno samska, pomisli, kaj lahko narediš, da boš kljub temu zadovoljila svoje potrebe po povezanosti z drugimi. Praviš, da si v življenju želiš nekoga, s komer lahko deliš vse, kar tem uči. To je lahko tudi dober prijatelj. Predlagam ti, da se zaenkrat osredotočiš predvsem na odnose, ki jih imaš trenutno z drugimi v svoji okolici. Neguj jih, saj so pravzaprav izhodišče za tvoje odnose v prihodnosti.
Želim ti prijeten začetek počitnic,
Amadeja Jurič, mag. psihologije