Kmalu se zaradi študija selim od doma v študentski dom v Ljubljano. Načeloma sem bolj sramežljiva oseba, ki ima rada mir, tišino in občasno samoto. Prav tako ne pijem alkohola. Skrbi me, kakšne cimre bom imela v študentu in kako bo vse skupaj funkcioniralo. Moje skrbi so se prelevile v fizično slabo počutje in imela sem en napad anksioznosti (neutolažljiv in nekontroliran jok, težko dihanje, nespečnost). Težko mi je, ko sem v situacijah, kjer nikogar ne poznam. Bojim se, da bodo moje cimre glasne in da bodo pogosto pile alkohol, mogoče celo, da bojo poskušale k temu prisiliti mene in ne vem, kako bom reagirala. Ne upam pa se pogovoriti z mamo. Bolj kot se bliža dan, ko grem dokončno od doma, bolj anksiozno se počutim. Ne vem, kako naj utišam te misli v glavi in ne vem, če bom zmogla...
• Uredništvo
Tina Rezar

Odgovor svetovalke:
Spoštovana,
hvala za tvoje sporočilo in deljenje tvojih misli ob prehodu v novo življenjsko obdobje. Veseli me, da si se odločila za študij v Ljubljani, sem prav radovedna – katero fakulteto in program si izbrala? S tem, da imaš rada mir, tišino in občasno tudi samoto ni nič narobe, vsak izmed nas ima svoje želje, potrebe in svojstvene osebnostne značilnosti. Pozdravljam tvojo odločitev, da ne piješ alkohola, ker v tem ni prav nič koristnega. Skrb o tvojih sostanovalkah je utemeljena, saj si v pričakovanju in vnaprej ne moreš vedeti, če si boste všeč. Smem vprašati v kateri študentski dom se boš vselila? Sama namreč delam kot svetovalna delavka v dijaškem domu, a imam preko tudi vselitve študentov, ki bivajo v našem domu. Pri nas stanuje ena velika skupnost (400) študentov, ki so si medsebojno zelo različni. Kadar se znajdeta skupaj v sobi dva, ki imata drugačen ritem in raznolike navade, se običajno oglasijo pri meni in jih damo narazen - na spoštljiv in »neboleč« način. Ne vem pa, če obstaja takšna možnost tudi v ostalih študentskih domovih.
Predlagala bi ti takole, daj priložnost bivanju v študentskem domu in tvojim novim cimram. Že na začetku jasno poudari svoja pričakovanja in meje (če ne zmoreš v živo, lahko tudi napišeš na listek). V sobi si uredi svoj kotiček, kamor se lahko umakneš, če boš potrebovala čas zase. S seboj vzemi slušalke, ki ti bodo pomagale pri odklopu, če bo slučajno v bližini hrup. Prvih par tednov si vodi dnevnik, v katerega zapisuj svoje skrbi in misli. Morda se pogovoriš s kakšno prijateljico ali starejšo študentko, ki je to že dala skozi? Menim, da bi se tudi z mamo lahko poskusila pogovoriti o tem, mogoče pa ima ona tudi kakšno izkušnjo s tem? Klepet lahko pričneš s preprostim vprašanjem, kako se je ona počutila, ko se je vpisovala na faks ali v srednjo šolo, če faksa ni obiskovala.
Pred tovrstnimi novimi izkušnjami je povsem normalno, da se počutimo negotovo, pa vendarle se zadeve pogosto izboljšajo, ko se situacija stabilizira. Vredno je poskusiti. Če ne boš zmogla, se še vedno lahko izseliš in poiščeš drugo obliko bivanja v Ljubljani. Za lajšanje anksioznosti, toplo priporočam uporabo priročnika Kaj lahko naredim, da mi bo lažje, kjer so predstavljene veščine za vsak dan in viri opore v stiski za mlade. Najdeš ga na tej povezavi: https://www.tosemjaz.net/prirocniki/kaj-lahko-naredim-da-mi-bo-lazje/.
V kolikor boš želela še kakšen nadaljnji nasvet ali pogovor, pa kar zapiši tukaj, bom z veseljem odgovorila.
Želim ti obilo poguma na tvoji poti in vse dobro iz srca,
Tina Rezar, mag. prof. pedagogike in nemščine in mag. zakonskih in družinskih študij